Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-15, 19:53   #1
Asilas Asilas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
Stickat/Virkat byte till sytt...

Stickat/Virkat byte till sytt och tvärt om.

Vill kolla bara om det finns intresse för en sådan swap??
Kanske om vi syr tex. leksak el. liknande..
Kom med ideer.
Asilas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 00:58   #2
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Tyckte jag lät skoj... jag virkar helst!!
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 13:29   #3
jader jader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 54
Tycker jag också låter skoj. Kan nog sy nåt... får tänka ut något.
jader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 21:59   #4
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
tycker jag var en jättebra ide, att få något man kanske inte kan göra själv. Leksak tycker jag personligen är en rolig sak men det kanske begränsar antalet swapare? Fast de flesta kanske har någon i sin närhet att ge en fin leksak till?
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 23:36   #5
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Låter kul! men man kan ju också låta bli att bestämma det närmare i förväg. De som vill vara med kan ju skriva dels vad de helst vill göra (virka/sticka eller sy) och dels vad de gärna gör för sorts sak. Och så får man samtidigt önska vilken sorts sak man vill ha och sedan paras personerna ihop beroende på vad de önskat.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 09:10   #6
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Personligen tycker jag att det behöver inte vara så komplicerat.'
Ex.jag virkar eller stickar något och får något sytt tillbaka.
Vad det är spelar för mig ingen roll, det blir en glad överraskning.Vill jag inte ha det blir det en fin present till någon jag känner. Ju mindre regler dess bättre, tycker jag som gillar överraskningar. //B
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 13:18   #7
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Zentibir skrev: Visa inlägg
Personligen tycker jag att det behöver inte vara så komplicerat.'
Ex.jag virkar eller stickar något och får något sytt tillbaka.
Vad det är spelar för mig ingen roll, det blir en glad överraskning.Vill jag inte ha det blir det en fin present till någon jag känner. Ju mindre regler dess bättre, tycker jag som gillar överraskningar. //B
Men så här då kanske: Man paras ihop beroende på om man stickar/virkar eller syr, och sedan får man själv ge varandra så mycket info man vill. Jag tycker t.ex. att det vore kul att veta om min "swap partner" har barn och i vilken ålder, om de vill ha kläder eller leksaker o.s.v. Då om man hellre vill ha en överraskning så kan man ju säga det också, men att man uppmanas kommunicera i alla fall. Jag tycker att det är lite kul att veta mer om den jag gör saker till innan jag börjar (favoritfärger, vad den behöver för saker, hobbies o.s.v.)
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 15:04   #8
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
jag håller med sara, att det är en bra ide att man själv får avgöra om man har önskemål/ vill veta lite om personen. Men samtidigt vore det roligt med en så fri swap som möjligt.Vem vill ha ansvaret??? Jag har aldrig swappat förr så nån annan kanske???
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 22:04   #9
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Jag tycker att om man ändå har kontakt med sin swapkompis så kan vi väl skicka direkt till denna person, istället för att någon ska samla in och sen skicka... Tycker jag känns smidigare. Man kan ju ändå säga ett datum när alla ska skicka och ett datum när alla ska lägga upp ett foto på det man har fått!! Kanske i en egen tråd som bara är fotona från swapen?!

Men om ni vill kan ni anmäla er till mig så kan jag göra en dragning vilka som får vem i swapen! Jag tänkte att man kanske bara kan lotta vem som får vem, så får man kontakta sin swapkompis sen? Om alla tycker det är ok? Ska vi säga sista anmälningsdag den 8 mars så får alla sina swapkompisar den 9 mars. Sen kanske 4-6 veckor på sig att producera. Vad tror ni??
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 22:16   #10
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Krumelur skrev: Visa inlägg
Jag tycker att om man ändå har kontakt med sin swapkompis så kan vi väl skicka direkt till denna person, istället för att någon ska samla in och sen skicka... Tycker jag känns smidigare. Man kan ju ändå säga ett datum när alla ska skicka och ett datum när alla ska lägga upp ett foto på det man har fått!! Kanske i en egen tråd som bara är fotona från swapen?!

Men om ni vill kan ni anmäla er till mig så kan jag göra en dragning vilka som får vem i swapen! Jag tänkte att man kanske bara kan lotta vem som får vem, så får man kontakta sin swapkompis sen? Om alla tycker det är ok? Ska vi säga sista anmälningsdag den 8 mars så får alla sina swapkompisar den 9 mars. Sen kanske 4-6 veckor på sig att producera. Vad tror ni??

Men vi ska väl ändå styra lottningen så att den som syr får något stickat/virkat och den som virkar/stickar får något sytt, eller? Tänker att det är hela poängen med swappen...
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 22:26   #11
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Jo det klart... men det är ju faktiskt så att det kanske är fler som syr än virkar eller viceversa... hur löser vi det i så fall?!
Är det lika många av varje är det ju lätt!!
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 23:09   #12
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Krumelur skrev: Visa inlägg
Jo det klart... men det är ju faktiskt så att det kanske är fler som syr än virkar eller viceversa... hur löser vi det i så fall?!
Är det lika många av varje är det ju lätt!!
Då får vi väl mixtra lite så att virkare kan skicka till stickare om det är så det är ojämnt eller annars fixar det sig nog ändå. Man kan kanske få önska, typ "jag virkar och vill gärna få något stickat eller sytt" eller "jag syr och det spelar ingen roll vad jag får", och så parar vi ihop efter det.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 00:32   #13
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Ja det var bra förslag, alla önskar vad de helst vill ha så ska det nog gå att trixa ihop det!
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 08:07   #14
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Om alla deltagare placeras i en ring, t.ex. genom att man skrivit allas namn på en lapp och lägger dom i en ring då, och så varvas stickare/virkare med såna som syr. Sen är det bara att "hoppa ett steg fram", så att säga. Den du har framför dig SKICKAR du åt, den du har bakom dig FÅR du av.

Då blir deet ju rba blandning i bytet stickat/sytt + att det blir en rodentlig blanding i swapen, så att man inte bara är par...

Då kvarstår ju förstås problemet med att det kan finnas fler av den ena sorten än den andra Men om någon som stickat kan tänka sig att ta emot stickat också, och vice versa, så är det ju inget problem
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 09:15   #15
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Det låter kul. Men man får väl försöka para ihop sytt med stickat/virkat så långt det går bara.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons