Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-03-01, 17:14   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Sälja till butik

Jag har fått frågan om att sälja till en butik. Nu kommer min fråga...hur mycket är ett ok pris eller procent att räkna på pris? Hmm...det lät ju inte alls förklarande!! Alltså...om jag ska sälja en sak som jag själv säljer för tex 100 kronor. Hur mycket kan man räkna med att en butik vill köpa in det för? Har sålt hos Freshmilk så jag vet att dom tar hög avgift i kommission (45% om jag minns rätt). Är det högt att ta att dom får betala 75% av mitt pris?

Hoppas någon förstår vad jag ens menar!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 18:23   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Butikernas problem är att de behöver sälja med vinst och de behöver betala moms och inköpspris så därför lägger de på en hel del på priset och därmed blir varan väldigt dyr för kunden...
Så för att få sålt alls/mycket i butiken behöver ditt pris vara lågt TYVÄRR!

Jag fick förfrågan vid underklädsförsäljning och deras prislapp blev löjligt hög och jag skulle få löjligt lite. Materialkostnad plus lite lite för arbetet. Och eftersom jag ville sälja gick jag med på min låga ersättning, men troligen tyckte kunderna att det var för mycket så det blev ingen försäljning...
Tack o lov sydde jag inte upp i förväg utan skulle sy när kunden bestämt sig så...
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 19:01   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Hmmm...låter inte bra. Tyger kostar ju penga o vill ju inte skänka bort något för då kan det ju kvitta.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:18   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Tyvärr så kan jag bara hålla med. När jag har försökt sälja via butik så har priset till kund blivit på tok för högt tack vare att jag inte vill ge bort sakerna.

Som jag ser det så är enda sättet att sälja det själv, antingen via blocket eller på marknader och dylikt. Om man inte öppnar butik själv men det är ju där skon klämmer oftast. Man kanske inte har så många produkter och kanske bra vill prova i liten omfattning.

Själv ska jag testa att stå på marknad med de osålda produkter jag har. Jag vet att intresset för dom är stort så det borde gå bra.

LYCKA TILL ni andra som har dessa tankar och FORTSÄTT KÄMPA!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:15   #5
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Så här illa är det. Jag har inte sålt kläder men annat hantverk.
Tar de 400 så får producenten 100 som då ska täcka matrial jobb och utgifter för att sälja.
Vill du ha 200 för en byxa så kostar den 800 i butiken. Då köper folk hellre massproducerat skräp.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:48   #6
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Suck....då kommer jag nog avböja erbjudandet...ska höra med henne först. Blir till att fortsätta med så man redan gör!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 19:19   #7
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Många butiker förväntar sig att köpa in dina saker för minst halva priset jämfört med vad du säljer till andra. Från sina andra leverantörer dubblar man ofta inköpspriset och sedan lägger på momsen. (alltså inköpspriset gånger 2,5). Det är även valigt att kunder få betala butikens inköpspris gånger 3.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 19:36   #8
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Har mina återförsäljare nu o det fungerar bra. Dom nappade på mitt erbjudande om inköpspris.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons