Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-05, 10:16   #1
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Goth-kläder

Hej !!

Jag ska på en gothfest och måste hitta på något att ha på mig....
Jag har tittat runt på lige bilder och hittat denna
http://www.flickr.com/photos/davecharsley/529396607/

http://www.flickr.com/photos/davecharsley/214883356/

skulle vilja ha nåt i denna stilen. Visst skulle jag kunna göra mönstret själv, men har varken tid elle rork just nu. Så jag undrar om det finns någon som kan rekomendera mönster som är bra att använda..

Tack på förhand Anna
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-05, 11:42   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
På den första bilden verkar kläderna bestå av tre delar. En kjol, en korsett och en top i spetstrikå.

Toppen är lätt att sy om du bara hittar tyg till den. Du kan rita av en vanligt t-shirt som sitter bra på dig och anpassa ärmlängd och ringning som du vill.

Kjolen ser ut att vara klockad, men det är svårt att säga exakt hur den är konstruerad. Med tanke på längden skulle jag gissa på flera våder som helt enkelt är nala upptill och breda nedtill. Möjligen är den en aning rynkad vid midjan, antingen med resår eller mot en linning. Möjligen är kjolen helt slät i midjan och eftersom korsetten drar åt midjan blir det lite rynkigt på grund av det. Hur som helst behöver du inget direkt mönster till den heller. Du kan mäta ut den direkt på tyget.

Korsetten kan vara lite knepigare. Läs igenom lite gamla trådar på korsettforumet här på sysidan så kan du nog få en del tips på var du kan hitta mönster och material.

Den andra bilden är väldigt mörk så det är svårt att se säkert. Men ungeffär samma korsettyp verkar användas. Kjolen ser ut att vara draperad på något sätt, men som sagt, bilden är för mörk för att kunna säga säkert.
Hade jag var du hade jag dock inte använt korsett direkt på huden på det sättet, för då fastnar det hudavlagringar och andra otrevligheter på korsetten och det är inte så lätt att tvätta en korsett.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons