Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-22, 15:03   #1
MissesSydney MissesSydney är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 27
Question "HJÄLP"Broderimaskin.....

Har en fråga ,tänkte utöka min maskinpark med ytterligare broderimaskin...har kikat på janomes största med allt o brothers stora maskin 620....vad skall man välja....har ett litet företag med brodyr dagligen av olika sorter...Hjälp behöver råd....för & nackdelar....med dessa maskiner....
MissesSydney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 17:02   #2
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Vad har Du för maskin nu?
Om Du köper annat märke måste Du köpa nya tillbehör som bågar, pressarfötter, spolar m.m.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 17:19   #3
MissesSydney MissesSydney är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 27
Jo idagsläge har jag d 1 usb men känner jag behöver mera...
MissesSydney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 18:43   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Har du kikat på berninas 830 eller husqvarnas diamant? Som företagare tror jag man har stor nytta av dessa, som har långt fler finesser som underlättar än tidigare modeller. Väljer du husqvarnas kanske du t.om kan använda ramar, spolar o dyl som du redan har. Tror att dessa modellerna nog är brodyrmaskinernas rolls royce.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 19:34   #5
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Ska du inte satsa på en industribrodermaskin istället? Snabbare och proffsigare och väldigt bra priser, finns ju i alla storlekar. Kolla och jämför.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:07   #6
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Hej!

Läste och blev intresserad....

Mina tankar och funderingar har också hamnat runt en intustrimaskin. Någon som har tips om nåt ställe att vända sej?

Är intresserad av en begagnad till att börja med.

Tips emottages tacksamt

Kram
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:13   #7
MissesSydney MissesSydney är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 27
Talking

vet nån var man skall leta efter industrimaskin....se jämföra m.m.nån som vet nåt om janomes stora broderimaskin....????
MissesSydney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:50   #8
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Börja med att titta på blocket. Sök på brodyrmaskin. Annars kan man ju alltid googla industribrodermaskin.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:52   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Pratar vi om industribroderimaskin springer det snabbt iväg i pris även vid begagnat. Och inte bara i pris, utan i i "otymplighet" också, om det är så att man tänker sig att sköta detta i hemmet som ju många gör till en början. (Fast du kanske redan har en annan lokal?)

Janomes 4-nålars och Brothers 6-nålars är hyfsade kompromisser. Det gör stor skillnad att ha 6 nålar mot en för att få effektivitet när man jobbar t.ex. med upprepade brodyrer med max 4-6 färger i (som det ofta är i loggor). Ändå är maskinerna lämpade för hem-miljö. Kan flyttas någorlunda lätt (har just, alldeles på egen hand flyttat min PR600 till andra delen av huset och till och med lyft den i en trappa. Jpdå, det var riktigt besvärligt, och känns i ryggen, men det gick!).

Har inte sett Janomes maskin i drift, men Brothers är en riktig slitvarg och används av många små broderifirmor i USA (man är ju väldigt mycket för monogram och så i det landet. För att inte tala om alla loggor...)

Men inget snack om att t.ex. en Amaya-maskin skulle vara en dröm, men dessvärre är ju prislappen mer en mardröm...

Tänk på att tänka på service vid köp av proffsmaskin. Alltså att du kan få service där du bor till ett rimligt pris om maskinen inte kan transporteras.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 22:19   #10
MissesSydney MissesSydney är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 27
Cool

Har turen med egen bra lokal....vill veta vad man skall satsa på men med normala pengar....tycker jamone är ett prisvänligt alternativ och även brother....
MissesSydney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 13:18   #11
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
MB-4

Är det den du menar så har jag en sådan.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 18:33   #12
MissesSydney MissesSydney är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 27
Talking

ja just en sådan är det jag har varit ute på nätet o tittat på....hur är det med stygnsättningsprogram tillkommer det eller ....?
MissesSydney är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons