Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-12-10, 19:48   #1
Elvirablåtira Elvirablåtira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2017
Inlägg: 2
Billig overlock?

Hejsan,
Har tillslut bestämt mig för att skaffa en overlock. Hade läst så mycket gott om Brothers 3034D från SMD men de skickar tydligen inte Brothers till Sverige längre så jag tänkte höra med er hur man egentligen ska få tag på en relativt bra och billig overlock?

Syr det mesta på min symaskin (håller på med underkläder mest) så känner inte att jag kan lägga ut mer än runt 4000kr på en maskin. Ska man vänta till syfestivalen och hoppas på att de har mässpriser (är de ens värda att vänta på?) eller vet ni någon återförsäljare i Göteborg som inte bara har maskiner i >10.000kr klassen?

Har tittat lite på Baby Lock Prestige 750DS också men har förstått att det kan vara lite svårt att få tag på reservdelar osv till den här i Sverige om det skulle behövas, stämmer verkligen det? Janome verkar ju finnas lite överallt.

Många frågor men letar väl egentligen efter alla möjliga råd
Elvirablåtira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 22:03   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Har du funderat på att köpa begagnat. Janome 644d är en bra maskin och dyker upp lite då och då som begagnad. Då får man kanske också räkna in en service, men det är inte säkert.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons