Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-16, 22:03   #16
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Du måste lägga in tilläggsprg ( Iconizer, Embird Studio ) igen. Inte bara basic tror jag...

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 01:41   #17
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Susanne, du ser filerna men ingen bild som ikon?
I så fall går du till Inställningar/Iconizer inställningar... (du är i Embird Manager).

Här väljer du i översta rutan de filtper som Embird skall öppna när du dubbelklickar på en fil.

I den undre rutan väljer du de filtyper som Embird Iconizer skall visa en liten bild på när du är i utforskaren.

Om man har Husqvarna så ändras .vip och .vp3 till att Husqvarna skall ta hand om dessa varje gång man öppnar programmet. Så när man stängt Husqvarnas program får man gå in här igen och bocka för dessa filer på nytt. Lite irriterande. Kanske det bara blir så när man har 4D organizer. Men kan vara bra att veta.

Iconizer följer med i Embird Basic och fungerar som testversion tills man köper den.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 19:06   #18
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
ang embrid

Hej sykamrater
Tack för snabbt svar Men jag har kommit på vad jag har gjort för fel . När jag laddade ner embird igen så tog jag bara den rek förslaget . Jag avinstalerade igen och valde ALL sort of file OCH tjilivippen så öppnade sig filerna. Mappen som jag talade om har jag på skrivbordet som MINA BRODERIMAPPAR klickar jag på den så
öppnar sig hela min design och jag kan se bilderna Jag är alltså INTE inne i embird. Häls susanne
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 21:01   #19
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
Hjälp vad gjorde jag nu

Jaha nu var det klippt igen !!!!! Jag har köpt en ny dator och har nu installerat alla program igen OCH vad hände nu ???? JO nu öppnar sig INTE bilderna i Embird utan bara i utforskaren kul va. Jag har instllerat avinstallerat på igen av igen vet inte hur många gånger som jag gjort det. SÅ nu blir jag galen igen. tänk att det alltid är något hum
Susanne ( smått sinnessjuk vi det här laget):mad
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 21:47   #20
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har du ställt in Iconizer som det beskrivs i andra inlägg? Jag är kanske lite trög, men jag vet inte vad det är du vill ska hända. Vill du klicka på filerna och få dem att öppna Embird väljer du i Shell integratio-rutan vilka filer som ska öppna Embird. Eller är problemet att inte filerna syns som bilder när du har Embirds Manager öppen? I så fall är det den övre rutan av de två ovanför varandra över fil-listan som ska klickas i.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 09:39   #21
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
Embird

Ska förklara mig lite bättre. Jo det är så här att när jag öppnar embird så har det tidigare öppnat sig små bilder i stapeln där du sedan kan klicka så att bilden blir större i stora rutan ,listen ligger på höger sida under där du kan välja vilken dator du ska öppna c-disken kanske en extern disk du kan välja filtyper, där klickar du även på ikonen som är t.e.x en oöppnad fil då kommer en ruta upp med alla möjliga frågon färglager konvertera delita m.m.. Det är alltså där som det nu inte vill öppna sig för att för ut så när jag öppnade Embird så behövde jag inte göra något för att se dessa små bilder OVANFÖR den här listen ligger raddan med mappar som du kan öppna (synd att man inte kan rita en bild. Jag hoppas att du förstår vad jag mednar.
Susanne
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:23   #22
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det är i den delen du ska se till att övre rutan är förklickad.
Bifogade bilder
 
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:32   #23
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
embird

JA JA !!!! du förstod det är där. SÅ vad gör jag för att få tillbaka det SNÄLLA hjälp mig / susanne
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:34   #24
susforsell susforsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 51
Embird

Jag har gjort det som det stod TACKAR TACKAR hade jag haft dig här hade du fått en stor björnkram, Susanne
susforsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:50   #25
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Vad skönt att det ordnade sig!

Du inser väl att vi som kan svara på dina och andras frågor kan det för att vi gjort samma misstag själv någon gång?!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:00   #26
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nu är det ett bra tag sedan Embird uppdaterades till 8.4
I den är en del på svenska, men inte stygnsättningsdelen!
Den skulle, enligt Monica Boberg komma i nästa uppdatering 8.5

Så nu väntar jag att nästa uppdatering ska komma.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 21:46   #27
Helen966 Helen966 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 38
Hej
Jag måste fråga Det låter som Embird är ett bra program.
Så jag undrar…jag har Janome Customizer 11000, är det ett liknande program eller är Embird mycket bättre
Sen finns det Janomes Digitizer 10000 åxå men den är ju såå himmla dyr.
Helen966 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 23:14   #28
Helen966 Helen966 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 38
Eller är Embird mer lik Janomes Digitizer 10000 ?
Helen966 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 11:00   #29
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Utan att känna till Janomeprogrammen kan jag nog ändå säga att när det gäller stygnsättning är EMbird lite svårare att komma in i, men i gengäld har man enorm kontroll över det man gör. I Digitizer skulle jag tro att man i större utsträckning kan ha olika förval som gör även manuell stygnsättning mer automatisk, om man nu kan säga så.
Vad gäller annat än ren stygnsättning, alltså att manipulera färdiga mönster etc så är Embird helt otroligt bra! Och då är det basmidulen jag pratar om, alltså inte med någon Plugin (förutom några alfabet). Jag har Artista som är jämförbart med Digitizer som jag använder för den lilla stygnsättning jag gör, men till nästan allt annat använder jag Embird.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 11:45   #30
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Digitizer 10000 är en gammal version, och jag tror inte den säljs längre. Jag har haft programmet sedan 2002 och det har varit värt varenda krona, jag har alltså tjänat in alltsammans för länge sedan... både i tid och pengar.
Nu har Digitizer Pro funnits ett tag, och det kostar bara 9000.
Man kan både stygnsätta lätt och redigera andra färdiga motiv i Digitizer, det är bara att välja läge (EasyDesign eller EasyEdit). EasyDesign skapar objekt, EasyEdit hanterar stygnen, så man kan redigera ner på enstaka stygn här, och även splita stora broderier.

Igår kväll var jag på ett tre timmar långt föredrag i Stockholm med grundaren av Stitchitize, Trevor Conquergood. Helt otrolig förevisning av kommande version av Digitizer. Den har allt! Man kommer dessuotom att kunna köpa Digitizer i tre nivåer - Digitizer Junior, Digitizer Pro och den mest avancerade Digitizer MB (för proffs).
Trevor visade helt otroliga effekter som var lätta att åstadkomma, så jag börjar fundera på att skaffa en nyare version nu .

Trevors första stygnsättningsprogram på 80-talet gick lös på 40.000 kanadensiska dollar, och det var mycket svårt att använda. Varje stygn fick definieras och sedan kom det ut en remsa med hål... som symaskinen skulle läsa efter. Ville man redigera en stygnsättning, så fick man göra som med gamla filmremsor... klippa och klistra ... himmel...

/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
embird, embird 8.5, maskinbrodyr

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons