Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-19, 16:26   #1
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Read & Writer 3D

Hjälp!

Jag har fått in 3D på min Windows 7 men jag kan inte ansluta till min Read and Writer.Det står bara att inget kort är anslutet.Men jag har klistrat in ett valt motiv på kortet. Detta är när jag ska sända det till kortet.Jag blir tokig! Hjälp!
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 19:12   #2
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Du kanske måste uppdatera drivrutiner för kortläsaren.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 19:19   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
I mitt program, 4D, så finns det Configure och där kan man ta Smart Update och se vilka filer man behöver ladda hem. Annars kan man hitta dem på Husqvarnavikings hemsida. Jag vet att det finns flera uppdateringar där, har laddat hem en del till 4D och min d-card reader/writer, jag antar att det är samma till båda programmen. Den uppdaterade dongeln också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 04:19   #4
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
3D kortet ska tydligen inte fungera med Windows7. Det är det svar jag fått från Husqvarna. Och nu har jag har blivit tokig, Har krånglat med den här förbaskade kortläsare sedan i höstas. Den hittar inte kortläsaren får jag meddelande om hela tiden. Det märkliga är att när jag ska prova i mina två äldre datorer, där det har fungerat hela tiden förut så får jag samma meddelande. Och på dom har jag WinXP och Win 2000 Jag är arg, frusterad, besviken och ledsen över att jag inte kan använda min brodyrmaskin pga det här problemet. Dom struntar i oss med , som dom själv uttrycker sig, gammal programvara. Ok den är gammal men den duger åt mig. För jag syr bara för mitt nöjes skull. och nog sjutton ska det gå att använda på de gamla datorerna. Där är ju inget ändrat. Och allt detta började när jag köpte den nya datorn med Win7 på. Skit är det var det är.

Se bilden.
Bifogade bilder
 
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 15:48   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Avinstallera programmet och ladda hem det igen (på datorn med XP, det har fungerat för mig) och ta bara hem de uppdateringar som hör till XP. Uppdateringarna programmerade om dongeln och reader/writern.
Nu fungerar 4D och reader/writern både på min dator med XP (som är från 2002) och på Vista och Windows 7.
Har 3D fungerat förut på XP så måste det ju fungera igen tycker jag.
Nu ominstallerade jag hela XP-programmet på datorn för den var seg som sirap och nu är den piggare. Men reader/writern fungerade före ominstalleringen också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 08:17   #6
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Read & Writer

Min R6W fubgerar på min dator med XP men inte på windows 7.
Ska uppdatera och se om det funkar med min R6W sedan.
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 15:04   #7
Fenuril Fenuril är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 6
Thumbs down

Citat:
tyskland skrev: Visa inlägg
Hjälp!

Jag har fått in 3D på min Windows 7 men jag kan inte ansluta till min Read and Writer.Det står bara att inget kort är anslutet.Men jag har klistrat in ett valt motiv på kortet. Detta är när jag ska sända det till kortet.Jag blir tokig! Hjälp!


Jag har exakt samma problem, har letat drivrutiner som en tokig,skriver till Husqvarna support och får detta svar;
Although the 3D software may install and run on Windows 7, the communication drivers necessary for the reader/writer are not compatible with Windows 7. We regret there are no drivers available to make this function with the 3D software. Both 4D and 5D software are compatible with the Designer II, the USB reader/writer, and Windows 7MEN HERREGUD hur ska man ha råd köpa nytt????????Någon som har en lösning?
Fenuril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 16:43   #8
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
I går hittade jag den här sidan där det finns instruktioner för installationer av olika HQ-program
http://www.secretsof.com/content/499
Jag har dock inte hunnit med att kolla vad där står så jag vet inte om det är till någon hjälp för dig.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 19:18   #9
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Kan detta vara till ngn hjälp http://www.sewmuch4retirement.com/ti..._Windows_7.pdf
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 09:15   #10
Fenuril Fenuril är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 6
Trist med Husqvarna

[QUOTE=tyskland;167216]Hjälp!

Jag har fått in 3D på min Windows 7 men jag kan inte ansluta till min Read and Writer.Det står bara att inget kort är anslutet.Men jag har klistrat in ett valt motiv på kortet. Detta är när jag ska sända det till kortet.Jag blir tokig! Hjälp

Undrar om du fått någon lösning ännu? Det har inte jag så jag använder en gammal haltande seg laptop och när den pajjar då är det färdigsytt för mej. Skulle jag använda min nya laptop måste jag köpa nytt program för mååånga tusenlappar och då är jag nästan säker på att då fungerar inte eländet på min Designer2...
Husqvarna i ett nötskal....
Fenuril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 10:24   #11
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag har samma problem men löser det så här:

I min nya dator arbetar jag med mitt 3D Professional som jag även har kvar i min gamla "tröga" dator.

Från min nya dator skickar jag broderiet i ett mail till mig själv som jag öppnar i den gamla datorn.

Sedan öppnar jag det i broderprogrammet och skickar till min Reader Writer.

Går väl även att föra över på ett usb men jag har löst det på ovanstående sätt. Eftersom jag inte broderar så mycket längre tycker jag det fungerar för mig. Broderar man mycket kanske det är krångligare.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 11:47   #12
Fenuril Fenuril är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 6
Tack snälla, sitter bara vid min gamla men ska testa göra som du. Men när gamla lägger av då är det färdigbroderat och då kommer jag bli väldigt ledsen... såvida jag inte vinner på Triss
Fenuril är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons