Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-11, 16:33   #1
Myspys Myspys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 46
Question Husqvarna 936 - sömmen hoppar

Hej!
Håller på och blir tokig på min huskylock när jag använder täcksömmen (vilket jag använder den mest till...)

Varför hoppar den?! Blir ju så fast jag inte syr över någon annan söm eller så ju!

Ska man ge upp och se sig om efter en annan maskin - eller är det nå inställningar man ska göra? bägge nålarna är bytta - så det är inte dem de är fel på.

Myspys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 19:43   #2
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Så blev det jätteofta för mig i början. Sen kom jag på att man ska välja tygsort och grovlek i menyn och sen ställa om trådspänningen till det som står angivet i skärmen. Börja alltid med att testa på en provbit i samma material och lika många lager som det du ska sy på. Blir du inte nöjd där, får du ändra trådspänningen på den ratt som styr den tråden som det blir fel på. Skriv upp på en lapp vad som funkar bra och försök igen. Ofta hoppar tråden över stygn för att just trådspänningen är fel.
Lycka till
Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 20:47   #3
Myspys Myspys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 46
Tack! Ja - tygsort och grovlek ställer jag alltid in - jag får testa att ändra trådspänningen lite! Goglade och hittade också att man ska använda 90 nålar - så ska testa med det med!

//Teres

Citat:
AnkiH skrev: Visa inlägg
Så blev det jätteofta för mig i början. Sen kom jag på att man ska välja tygsort och grovlek i menyn och sen ställa om trådspänningen till det som står angivet i skärmen. Börja alltid med att testa på en provbit i samma material och lika många lager som det du ska sy på. Blir du inte nöjd där, får du ändra trådspänningen på den ratt som styr den tråden som det blir fel på. Skriv upp på en lapp vad som funkar bra och försök igen. Ofta hoppar tråden över stygn för att just trådspänningen är fel.
Lycka till
Anki
Myspys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 20:24   #4
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Har också samma problem och fick tipset att lätta på pressafotstrycket. Det fungerar ibland. Ska testa trådspänningen också nästa gång det krånglar.
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
overlock, täcksöm

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons