Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-12-02, 19:44   #1
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Broddar

Mina broddar fungera bra när det är snö och is, men hopplösa på barmark. Ofta är det ju bara fläckar. Jag undrar om var jag kan hitta broddar som fungera både på is och barmark. Jag undrar om det finns sådana och var jag kan hitta dom. Ni vänner på sysidan brukar ha koll på det mesta.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 19:50   #2
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Broddar är bra! Eller hur?
Min man köpte ett par skor/lågskaftade kängor för två år sedan från märket "Icebugs". Han är SÅÅÅ nöjd.
Skorna har broddar som är lite mindre än modellen som man kan spänna fast på vilka skor som helst. Han tycker att skorna är jättesköna, de är inte så tunga som en del skor blir med inbyggda broddar i sulan, som mina egna är. Modellerna sitter bra på foten (jag har provat själv). Jag tycker personligen att skorna är lite väl dyra, men å andra sidan kan en halkolycka kosta betydligt mer...
Slutsats: prova, se och känn.

Och ett varmt lycka till!

PS. Bifogar en länk som kanske kan vara till hjälp! DS.

http://www.icebug.se/ProductList.aspx?m=799
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 21:10   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Tack för svaret. Är lite osäker om jag kan ha dom skorna, på grund av att jag har inlägg och behöver på grund av detta skor med tjock löstagbar sula.

Jag var inne hos skomakaren och köpte "sandpappers" broddar som han rekommederade. Har testat dom och dom fungerar bra både inomhus och på barmark och ger bra grepp i snö och is.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 22:54   #4
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Nu lärde jag mig något nytt; "sandpappersbroddar"!!
Vad bra att det fungerar bra! Jag hade inte ens tänkt på att fråga skomakaren själv...
Det är ju givet att duktiga skomakare vet vilka alternativ som finns, när man tänker efter...
Får du möjlighet så prova gärna de jag nämnde, det finns säkert flera tillverkare (som jag inte ens kan stava till) som gör riktigt bra skor. Men det vore trevligt att veta om jag är "ute och cyklar" eller inte.
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons