Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-05, 18:45   #1
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Får ni några handarbeten gjorda under semestern??

Ja, nu sitter man är och längtar till semestern! Den är bara en vecka bort och tankarna rusar runt i huvudet gällande alla härliga, fantastiska och helt underbara saker som jag ska göra då. När tiden äntligen finns. Jag ska sy massor av härliga saker, kanske måla några tavlor och pyssla allmänt (klippa, klistra, pärla) och jag kommer att må toppen! Eller......

Jag blir som vanligt handlingsförlamad och allmänt förvirrad. Funderar och funderar men vet inte i vilken ände jag ska börja. Har hur mycket material som helst och idéerna är det inget fel på och ändå kör jag totalt fast.... suck....

Någon som känner igen sig?? Någon som kan ge mig ett råd hur jag kommer igång??

Trevlig sysommar på er alla!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 18:57   #2
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har nyss målat om mina utemöbler och nu börjar min semester så jag har satt igång att byta tyg på dynorna. kommer om jag blir nöjd att sätta ut bilder.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 20:14   #3
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 103
Börja med något litet och öka sedan, så du känner att du får något gjort... Glöm inte ta tillvara på solen.
Själv slits jag mellan kolonin och symaskinen och att jag jobbar en vecka till. Jag har en oskriven regel när det regnar syr och städar jag vid sol då e jag i kolonin.
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 19:22   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Ja, det är ju självklart bra att börja med något litet för att komma igång.

Men varför har man alltid så stooooora planer....suck...

Ska nog ge mig på en omgång virkning, funkar ju både i sol och regn...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 19:25   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag tänkte sy lite örngott, påsar och ev handdukar under semestern, skall lägga en tygbunt bredvid symaskinen. Sen tänkte jag damma av knyppeldynan också. Detta tänkte jag börja med men nog skulle man vilja hinna med mer, pärla, scrappa och lite allt möjligt
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-07, 22:14   #6
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Åh vad roligt, jag är precis lika dan. Innan jag går på ledighet så ska jag göra massor med saker men de första två veckorna gör jag ingenting. Sen brukar inspirationen komma igång faktiskt och jag har suttit jättemycket vid symaskinen trots att det har varit så fint väder. Eller kanske just därför, då har det blivit ännu roligare att sy när solen skiner. Man får välja lite där, bruna ben eller nya kläder!
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-08, 21:58   #7
haselima haselima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 20
Hej,
ja, detdär problemet känner jag igen. Jag har bestämt att ta med mig symaskinen på semestern. Men då lämnar jag ju overlocken hemma och det känns svårt att redan i förväg veta så exakt vad man kommer att göra, för då måste man ju ha allt man behöver med sig.
Jag brukar, hursomhelst, ha med mig något enkelt projekt som är transportabelt, stickning, virkning eller brodering. Det har jag med mig vid stranden eller på café. Sen gäller det, tror jag, att ha enkla projekt, så att startsträckan inte blir så lång.
Dessutom började jag med att avsluta projekt som låg påbörjade, det är också ganska bra att börja med.
Men visst är det konstigt att man gör så lite av det som man drömmer om att hinna med under semestern. Vad beror det på egentligen???

Skön sommar önskar jag er alla

Hanne
haselima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons