Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-05-08, 09:08   #1
Skavanken Skavanken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 32
Köpa slända i Sverige

Hej! Jag har börjat försöka att spinna eget garn, med en slända jag köpte på Syfestivalen. Den väger ungefär 65 gram, och har varit väldigt bra, men nu vill jag försöka spinna tunnare garn. Jag har förstått att man då behöver en lättare slända, men jag vet inte vad man kan köpa sådana i Sverige. Alla internetaffärer jag har sett är mest för USA, och det skulle nog bli lite dyrt med transport och sånt.
Så vet någon om det finns någon bra svensk internetaffär eller annat sätt att få tag på någon i Sverige, så att portot inte blir så dyrt?
Skavanken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 11:28   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det brukar inte alls var dyrt att skicka efter från USA, speciellt om man köper småsäker om inte väger så mycket. Priserna är oftast mycket billigare. Jag har köpt mycket sysaker och oftast kostar det ungefär hälften med frakt av vad det kostar här.
Ibland kan man åka på tull, men det har jag bara råkat ut får en gång och jag har köpt massor av saker från USA. Det brukar ta drygt en vecka så har man sakerna man beställt.
Det är inte alls krångligare än att beställa från Sverige. Många företag tar PayPal och har man väl skaffat ett sådant konto så är det bara logga in på PayPal och ett klick så är det betalt. Annars brukar visakort fungera bra.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 16:53   #3
Skavanken Skavanken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 32
Nähä, är det inte? Jag hade bara antagit att det var det, och låtit bli att titta för att inte bli suktad. Men nu öppnar sig en hel värld av sländor!
Skavanken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 19:01   #4
Minnas Minnas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
Finns hos Åddebo ull http://www.addeboull.com/sortiment_materiel.php
Minnas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
slända

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons