Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-14, 14:55   #1
AMN AMN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 10
Question Prinsessöm

Jag är nybörjare vid symaskinen, och trasslar med det här mönstret.

Runtom framstycket är det prinsessömmar, och jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska få ihop den jääättelånga kurvan med den pyttekorta utan att det rynkar sig. Detta trots en miljon jack i sömsmånen och lika många knappnålar.

Hur ska jag göra?
AMN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 16:19   #2
KeaG KeaG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 9
Tråckla

Tråcka ihop det för hand först så ligger det still sen när du syr.
KeaG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 16:47   #3
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Dra gärna i ett par rynktrådar o fördela vidden.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 18:48   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du ska inte jacka sömsmånen förrän Du sytt sömmen

Sätt nålar i markeringarna och sedan fördelar Du in vidden jämt mellan dem.
Det är inte så mycket extra tyg
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 19:25   #5
AMN AMN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 10
Väskan: Tack för tipset. Det hela blev klart mer lätthanterligt men det känns fortfarande som att det är för stor skillnad mellan delarna. Det blir väldigt bulligt och rynkigt när jag har sytt.