Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-15, 13:12   #1
alena alena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 34
Embird

Är det någon som har erfarenhet av embird, är nämligen lite nyfiken på detta program. Eftersom husqvarnas program är så dyra, jag har customizing men skulle vilja kunna plocka isär mönster, är det ett bra alternativ att köpa embird då??
alena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 13:30   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Embird är ett mycket bra program i förhållande till sitt pris! Att t.ex. ta bort en del an ett mönster går i allmänhet bra redan med basmodulen för $70-80.
Ska man stygnsätta egna mönster behöver man också Studio-delen (runt $150, minns inte på rak arm). Några alfabet ($15/st) och/eller Font Engine vill många ha också, men man kan ju bygga på eftersom man behöver. Eftersom allt ligger klart att ladda ner kan man köpa t.ex. att alfabet i samma stund man behöver det (ingen leveranstid!).
Alla delar kan testas i kostnadsfria demo. Basmodulen kan testas gratis i 30 dagar (max 100 körningar). Stygnsättningsdelen är inte tidsbegränsad, utan den har en begränsning på ca.7000 stygn istället. Alfabet och Font Engine är begränsade till ABC tills man har betalt dem.
Det är bara att ladda hem och testköra för fulla muggar!!

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2004-11-15 klockan 13:34.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 13:38   #3
alena alena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 34
jag har en demo version hemma nu men det går inte använda split för att ta isär bilder eller är det jag som inte kan? Sen tycker jag att det är lite krångligt med vissa ord men jag förstår ju i stort. Vad är font engine?
alena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 14:06   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Om du köper Embird så ta Iconizer också för då kan du se alla broderier som en ikon när du är inne i utforskarens bibiliotek (eller vad det nu heter där man kan se alla foldrar och sånt).
De har just kommit med en version som heter 2004.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 16:04   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Font Engine gör att du kan använda alla True Type typsnitt du har på datorn till text. Eller, rättare sagt, alla funkar inte lika bra, men det får man prova sig fram till!
Du kan markera ett område med t.ex. ritverktyget. Sedan gör du "split" och kan då "dra undan" det markerade området. Inte så bra förklaring, och jag är ingen Embirdexpert, så jag kan inte ge så bra hjälp (använder PE Design och sedan ett litet tag Artista).
Skriver under på vad Ann-Marie säger: Iconizer är kanon!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 07:52   #6
alena alena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 34
Okey, vad har ni för maskiner, eller kan ni använda PE Design eller artista till olika maskiner. Får ursäkta alla mina frågor men jag har varit så inne på husqvarnas program så man tror ju inte att det finns andra alternativ, de är ju väldigt bra försäljare!
alena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 08:26   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har en ("gammal", typ 4 år) Brother PE200 och en (ny)Innovis 500D, och sedan ett kort tag en (halvgammal, 2 år, köpt begagnad) Bernina Artista 180.
PE Design är avsett till Brothermaskiner och ger mönster i formaten PES.
Artista kan göra mönster i många format. Väldigt allsidigt. Enligt experter (som inte jag är!) det proffsigaste programmet för hemmabruk. Och DYRT!! (Följde med min maskin, tack och lov!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:39   #8
Katarina Katarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 16
Hej!

Jag har köpt Embird för någon månad sedan och för att kunna flytta över broderierna till min Husqvarna Rose så har jag fått köpa till en kortläsare. Jag valde en Ultimate Box som Åsa har tyckt varit så bra i tidigare diskusioner.

I dagsläget har jag bara köpt basmodulen för 80 dollar och kan då ladda hem broderier från nätet och göra om dem så att jag får dem som jag vill. Sedan har jag laddat hem en testversion av digitazing-delen (stavas det så??), där man kan göra egna broderier, för att prova om det är något som jag behöver ha.

Jag är nöjd med produkten och glad att jag kunde hitta ett billigare alternativ än Husqvarnas produkter som är så pass mycket dyrare.


Sedan försår jag inte det där med vad man behöver iconizer till för. Jag ser mina brodyrfiler som små bilder av det motiv de föreställer i alla fall utan den modulen. Jag använder Windows XP.

/Katarina
Katarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 05:48   #9
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har windows 2000 och i det ser man inte broderibilderna utan ikonizer när man står i Utforskaren i explorer. Dvs man går inte in i Embird för att se broderierna då.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 07:01   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Du har visst Iconizer, Katarina! Den ligger inbyggd i grundprogrammet. Men är den inte registrerad ($17-20) tar den inte alla filtyper, och dessutom tror jag inte du får ikoner i Embirds egen fillista (höger panel). Jag har en del ovanliga filtyper på datorn så jag behövde registrera.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 10:44   #11
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Kom förresten på en annan Embird-grej! Jag köpte alfabet nr.17 efter att ha sett en annan tjej använda det på barngrejor. Barnsligt! Jag älskar det!! Detta fast jag har möjlighet till att använda alla TrueType-typsnitt jag har i PE Design!
Tänkte bara dela med mig, för jag föll själv pladask för det till barnsaker!
http://www.secretsof.com/content/482...06b6bd8099c81d
kan man registrera Embird-komponenter till några dollar lägre pris än hos andra. (Ladda ner kan man göra var som helst.)
Här syns de olika alfabeten:
http://www.secretsof.com/content/488
Observera att de här inte kräver Font Engine!

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2004-11-17 klockan 10:46.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 09:11   #12
Avsl090119 Avsl090119 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 65
beställa embird?

Kan man köpa embird i någon affär i USA eller måste man beställa från internet?
Jag har en kompis som är på semester i Florida nu och hon skulle kunna köpa det till mej
Avsl090119 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 14:50   #13
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Man måste beställa det via internet men du kan få det på en cd har jag för mig om du inte vill ladda hem det.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons