Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-03-10, 00:33   #1
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Hur förvarar ni era tyger?

,,,gärna bilder om någon har det

Håller på o reda om syrumet behöver lite inspiration
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 07:49   #2
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Denna tråt ska jag följa med stort intresse mitt syrum är troligen förlitet.Jag syr och syr men det blir inte mindre med grejer.Kan det bero på att jag fyller på fotare än jag produserar väntar massor med saker från Tahiland så då blir det mera Men bra förvaringsalternativ behöver jag.Så massor av tips söker jag Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 08:29   #3
Heidi Heidi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 35
Mitt syrum är ganska litet, ca 9m2. Jag har 4 köksskåp (varav en lådhurts) med bänkskiva ovanpå och fläktskåp i två rader som överskåp. Vita, enkla från IKEA. Funkar superbra att förvara tyg i.Dessutom är det skönt att stänga dörren om "röran" och så blir inte tygerna solblekta. Även jag fyller på fortare än jag producerar
Heidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 14:30   #4
solkatten solkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 148
Jag har mina tyger i banankartonger. När jag gjort iordning källaren så har jag 63 kvadrat syrum... ska bara komma dit också.
solkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 14:44   #5
linasophie linasophie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 18
Har en bänk i ena änden av sovrummet, en Paxgarderob från IKEA 50 bred och 236 hög, fylld med trådbackar och tygerna sorterade efter interlock, jersey, velour m.m.. Sedan har jag Expedithyllor de små med fyra "fack" i hängandes på väggen ovanför bänken, blev billigare än att köpa fläktskåpen på IKEA.
Där i har jag Kasset tror jag dem heter, sådana där papplådor från IKEA. Där får allt mitt mjuka tyg precis plats, garderoben är ganska full..
Vävda tyger ligger i plastbackar med snäpplock på.
linasophie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 19:13   #6
Karen Karen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 111
Det mesta ligger på öppna, vägghängda hyllor över sybordet. Det är trevligt att titta på alla vackra tyger som väntar på att bli uppsydda. De flesta är färgsorterade. Rester och större otympliga tyger ligger i en vanlig garderob med trådbacker och hyllplan.

Mitt syrum var från början en klädkammare. Fungerar perfekt! Jag har någon bild på min sida.

Lycka till!
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 19:31   #7
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Då jag för tillfället bor (tillsammans med pojkvännen) i en liten 1:a - med sänkkanten som symaskinsstol- så har jag tygerna i en kartong under sängen.
Lovat mig själv att inte handla mer tyger än jag absolut behöver till ett visst projekt, men lik förbanat så blir kartongen svårare och svårare att trycka in under sängen.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 21:08   #8
AgnetaF AgnetaF är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 52
Tygsamlare

Mina finns överallt - lådor kartonger mm. Har liksom många andra en mindre tygaffär hemma vid det här laget.
Hittade den här sidan som jag har utskriven och uppsatt på väggen i mitt syrum. Måste bara dela med mig till alla som inte har sett den tidigare. Så sannt!
http://www.fennech.se/Tyger/Trost_fo...ygsamlare.html
Hoppas inte detta räknas som otillåten reklam bara. Dikten finns på många ställen, men den här sidan är ju så snygg!

Senast redigerad av AgnetaF den 2011-03-10 klockan 21:11. Anledning: felstavning
AgnetaF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 22:24   #9
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Tack för era svar
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 09:22   #10
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Jag förvarar många av mina tyger i genomskinliga plastbackar med lock. I dem har jag sorterat tygerna efter tygsort t ex baddräktstyger, trikåtyger, tyger till underkläder, diverse spillbitar i bomull. Tyger som jag ska sy kläder av, förvarar jag på hyllor i en gammal köksskänk, eftersom jag inte vill få för många veck på dessa tyger.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 10:10   #11
GLa GLa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
Smile

verkligt bra förslag
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 14:30   #12
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Den frågan ger mig dåligt samvete. Just nu är det katasrof i klädkammaren. Det är enklare att köpa nya tyger än hitta dom man redan köpt. Men det problemet gäller väl bara mig.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 16:16   #13
Abbe77 Abbe77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 11
Vad bra att få lite nya uppslag, fläktskåpen var helt nytt för mig

Håller också på att försöka få till ett syrum och har montrerat EXPEDIT halva förmiddagen (önskar IKEA hade gjort lite längre insexnycklar, hade kanske inte fått så ont i händerna då...det blir inget sytt ikväll med mina numer krumma fingrar )

Beställde en tjock tillsågad mdf 120*160 till arbetsbänk att lägga ovanpå tre EXPEDIT, tänkte limma bordslinoleum på som jag beställt, hoppas hoppas det kommer nästa vecka. Tänkte dra på hjul på hela monsterenheten så den går att dra in i ett hörn om jag behöver utrymmet på golvet, har inte något jätterum.

Har haft dåligt samvete och noll inspiration tidigare men så planterades ett frö tack vare sysidan och så fick jag tummarna loss. Det finns många goda råd och idéer i trådarna här, så tack alla ni kloka ni som läser

Oj vad klämmkäckt det blev, på gränsen till smörigt, ska dämpa mig nästa gång jag skriver och vara lite mer cool
Abbe77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 16:39   #14
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Mina tyger förvarar jag i Billy bokhyllor med glas dörrar.
Har en smal hall uppe så där får dom plats att stå för där är inget annat jag kan sätta där ändå. Hallen är kanske 1 m bred totalt. Lite trångt när jag ska ta ut tygerna men väldigt överskådligt är det i alla fall.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 21:59   #15
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
I ett linneskåp som är 50x35 cm, dvs inte lika djupa som vanliga.Inköpta på Ikea, Pax med Birkelandsluckor. Har byggt ihop det hela så att det ser ut som ett gammalt skåp som går från golv till tak.

Däri förvarar jag dem vikta. sorterade efter vad det är för sorts tyg, foder, stretch, siden, linne osv en sort på resp hylla och därefter i färgordning i resp hylla el korg.

Jag tycker att det funkar jättebra. ser städat och snyggt ut samtidigt som jag har mycket god översikt vad jag har.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons