Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-05, 11:47   #16
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
Tidigare år har det varit förslag på att bära en liten orange knapp/rosett eller pin så vi kan känna igen varann! Bra idé, jag fixar min!
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 13:13   #17
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Tänker gå på lördagen.
Jag kan ju knappt gå just nu pga reumatism men jag har ringt och frågat om lånerullstol. Har jag tur finns det en sån när jag kommer (annars får jag vända i dörren).
Inga speciella inköp är planerade, men det är så kul att titta!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 14:05   #18
Sockerbollen Sockerbollen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 51
Jag ska dit imorgon! Hurra! Första gången för mig! Kombinerar höstlov med detta så jag droppar min mellanunge hos min syster så får han leka med kusiner och jag ska titta och känna och köpa!
Sockerbollen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 16:36   #19
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Ta med matsäck!

Jag var på syfestivalen idag. De har ett stort rum med bord och stolar för medhavd matsäck. Jättebra! (Särskilt som restauranger/café, som så ofta, fick enorma köer och inte hade världens roligaste utbud...)
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 17:43   #20
marianne58 marianne58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 46
Tack för tips om matsäck. det där med att äta i tid så inte humöret tryter och huvudvärken kommer krypande är alltid ett problem. Oftast är jag jättehungrig, törstig och elak innan jag kommer på att jag ska ställa mej i en timmes lång kö.
marianne58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 07:04   #21
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 78
Tack för tipset! Åker idag istället för igår, var barnvakt.Barnbarnet Ester har fått vattkoppor! Håller på att packa ryggsäcken med matsäck
shoppinglista och pengar förstås.Ska bli kul!
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 07:56   #22
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Smile

Jaha, då averkade man drygt 7 timmar på mässan i går och blev 2000 kr fattigare.....men vad gör det
Fick hem tyger och sybehör som man vet går åt plus lite material till mig själv. Ska sy mig en jacka i vadmal.....
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 10:21   #23
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Jag var där i ca. 2 timmar men kom illafall bara hem med 12 nystan Angora från Ljungqvsts garn.
Jag vet inte varför jag aldrig kommer på vad jag behöver när jag verkligen har möjligheten att välja med det stora utbudet!
Jag kom vid 3 tiden igår och det var knappt någon kö alls vid Entrén resp. bankomaten fast Restaurangkön såg ut att sluta halvvägs till Kina,som vanligt.
Hoppas så många som möjligt inkommer med rapporter från mässan.
Väl mött nästa år

Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 17:48   #24
titti49 titti49 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 68
Kom till mässan igår när dom öppnade och fick stå i en lång kö, likadant var det när jag och sonhustrun skulle äta men vi tog oss en korv utanför istället för att stå i kö. Träffade på Marianne Nerén med den fina väskan i toakön som man också fick lov att stå i och det var så trevligt att prata med henne. Träffade en massa trevliga damer som gav goda råd eller bara utbytte erfarenheter med.
Handlade en del tyger, massa pärlor och en stor Fiskars skärapparat(hur jag skall få med den hem på flyget vet jag inte ännu, men hoppas att dom har förståelse för att jag tar den med som handbagage.
Åkte hem till sonen vid 16-tiden och hade glömt att handla en del av det jag hade tänkt men så är det ju alltid. Kanske jag åker dit imorgon igen.
titti49 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 21:00   #25
marianne58 marianne58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 46
Syfestival.

Varit på min första symässa. Inte så mycket folk och trängsel som jag hade trott. Provsytt många maskiner och handlat en hel del tyg. Beställt två maskiner som jag ska hämta i Stockholm om ett par veckor. Nu ligger vi på hotell, min dotter och jag. Champagne i glasen och ostkrokar att tugga på. Lyx en lördag i november.
marianne58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 06:43   #26
Eva-Lotta Eva-Lotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 19
Den här syfestivalen var den bästa jag varit på! Utställare med garn och tyg, massor att titta och känna på. Har inta varit på alla festivaler men en vartannat år kanske.
Tidigare år har jag blivit besviken på utbudet och för mycket trängsel men inte i år.
En klar förbättring.
Eva-Lotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 07:08   #27
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Bussresa i Trestadsområdet till Syfestivalen

på lördag alt söndag, är det någon som vet om det finns någon sådan. Dvs från Uddevalla, Trollhättan och Vänersborgsområdet med omnejd!
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 16:28   #28
Ess Ess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 24
Jag tror inte det. Jag har letat själv efter något sånt alternativ.
Ess är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons