Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-01, 17:16   #1
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Talking Liten fredagsfräckis

Tre små söta tvååringar sitter och lekr i sandlådan. Deras mammor står vid sidan om och pratar om sina drömmar för sönerna.
Den ena modern sa: -Åh jag hoppas min son blir brandman. Då gör han verkligen nytta i samhället.
Den andre sa: -Jag hoppas min son väljer psykologyrket. Då finns han till för människor som krisar.
Den sista modern utbrister:- Min son skall bli fotbollsproffs i italienska ligan. Tänk er slutspelsmatch! Min son skall lägga den avgörande straffen. Han tar sats och skjuter 3 meter över! 10 000 italienare ställer sig upp och skriker "Vi skall knulla din morsa" och det är då jag kommer in i bilden!
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 18:29   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Talking

Tack - nu vet jag äntligen vad jag vill att min blivande son ska bli
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 19:29   #3
Gun-Britt Gun-Britt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 126
Har inte fött någon son, endast flickor. Men vi tittar på många Italienska fotbollsmatcher.


Gun-Britt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 23:26   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Många historier har du levererat men den här var bara för mycket. Kanske dags att börja välja vad man lägger ut i ett syforum.

Smaklös!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 02:29   #5
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Haha!

Jättekul!
Och bry dig inte om den föregående kommentaren! Det står ju klart och tydligt i rubriken att det är en fräckis - och fräckisar är ju smaklösa, det är ju liksom det som är hela poängen! Tycker man inte om sådant, jag då läser man helt enkelt inte under en sådan rubrik!
Det är väl kul med lite sådant här också på ett syforum, bra inledning på helgens syende!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 09:33   #6
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Det står faktist fritt forum. Så då är man fri att skriva om vad man vill
Fräckisar är alltid kul att läsa.
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 09:39   #7
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
JinxLinda skrev:
Det står faktist fritt forum. Så då är man fri att skriva om vad man vill
Fräckisar är alltid kul att läsa.
"Fri att skriva vad man vill" för att det är ett forumm är väl lite att ta i, eller hur? Det finns säkert sidor fulla med fräckisar, ni kan ju sitta där och skratta, för de flesta fräckisarna lär ju iaf vara cute and pasteade liksom.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 09:48   #8
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Ja men vad är anledningen till att ha ett fritt forum om du inte ens kan skriva roliga historier? Nog för att inte alla uppskattar dessa, det är självklart. Alla gillar inte allt.

Det är väl bara att hoppa över dom trådar som inte verkar intressanta, så gör jag.
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 10:02   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag har personligen inget emot en fräckis. Men när språkbruket blir så här grovt tycker jag inte att det är en fräckis längre. Den har överskridit gränsen och blivit rå. Passar inte att publiceras. Min personliga åsikt om fräckisar som kan vara riktigt roliga att läsa.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 10:04   #10
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Likväl som trådstartaren har "rätt" att skriva sina fräckisar, precis lika rätt har någon att skriva att den var smaklös. Däremot så kan man helt klart undvika att läsa dem när de är så tydligt rubricerade.

Man skall naturligtvis inte skriva något i ett forum som andra kan uppfatta som kränkande. Men det är väldigt inne i vårt samhälle att ange att man känner sig kränkt av det ena eller det andra, må det vara rondellhundar eller karikatyrer. Jag tycker nog att det skall gå mycket, mycket längre än såhär innan man kan påstå att man kränker någon med skriven text.

Jag kan ju i detta fall hålla med om att historien var i grövsta laget, men det innebär bara att jag aldrig kommer att berätta den vidare. Någon annans nivå på humor säger inget om mig, eller gör att jag känner ett behov av att begränsa den.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 11:02   #11
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Jag personligen föredrar mer vårdat språk än vad som var i denna fräckis. Men jag kan inte hindra folk från att använda vissa ord.
Men jag har en liten undran, hur gör ni om ni hade hört denna på stan? Vid ett fikabord eller liknande? Hade ni inte bara ignorerat den, eller hade ni sagt; "Nej nu använder ni för grovt språk!".

Men nog om detta från mig, jag överger denna tråd då jag bidrar till att den blir väldigt OT
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 18:31   #12
Gun-Britt Gun-Britt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 126
Hoppsan, den blev inte så omtyckt, eller?
Hur många har varit på en Italiensk match?
Hoppas Du fortsätter, med dina fräckisar.
Tack för de Du gett oss hittills.
Gun-Britt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 13:32   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
JinxLinda skrev:
Jag personligen föredrar mer vårdat språk än vad som var i denna fräckis. Men jag kan inte hindra folk från att använda vissa ord.
Men jag har en liten undran, hur gör ni om ni hade hört denna på stan? Vid ett fikabord eller liknande? Hade ni inte bara ignorerat den, eller hade ni sagt; "Nej nu använder ni för grovt språk!".

Men nog om detta från mig, jag överger denna tråd då jag bidrar till att den blir väldigt OT
Vill bara säga att du inte alls bidrar till att göra tråden OT. Den är inte det ens! Vi ventilerar åsikter utan personangrepp.

På din fråga om man hört historien på stan??? Tror inte jag skulle höra den alls

(mariatherese) "Jag tycker nog att det skall gå mycket, mycket längre än såhär innan man kan påstå att man kränker någon med skriven text."

Ingen har hitills påstått att texten kränker någon. Fast när du för det på tal så är den faktiskt kränkande. Tänkte inte på det!

Tack och hej leverpastej
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 13:46   #14
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Äh tagga ned lite nu, ingen dör väl av några runda ord? Det stod ju tydligt att det var en fräckis. Jösses, själv använder jag det ordet ofta när jag pratar sex med sambon.


Citat:
Delfintua skrev:
Jag har personligen inget emot en fräckis. Men när språkbruket blir så här grovt tycker jag inte att det är en fräckis längre. Den har överskridit gränsen och blivit rå. Passar inte att publiceras. Min personliga åsikt om fräckisar som kan vara riktigt roliga att läsa.
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 23:39   #15
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Ida_B skrev:
Äh tagga ned lite nu, ingen dör väl av några runda ord? Det stod ju tydligt att det var en fräckis. Jösses, själv använder jag det ordet ofta när jag pratar sex med sambon.
Tagga ner? Jag har aldrig taggat upp trots att jag är en 12 taggare. Att man pratar med sambon eller vad man nu vill där hemma. Varför inte! snacka på hur mycket ni vill och använd vilket språk som helst. Men det handlar om respekt för andra människor som kanske tar anstöt. Ta bara en person från annan kultur, dom finns här också. Ordvalet i "fräckisen" är ett skällsord och det värst du kan yttra. Säger man det till "rätt" person så kan jag tänka mig en rak höger och stjärnhimmel framför ögona. Någon i världshistorien har säkert dött av runda ord i fel sammanhang och till fel person.

Min åsikt i detta fria forum är att fortfarande ha ett vårdat språk helt enkelt. Detta är inte riktat till myggorna personligen som la in historien. I forumreglerna står det rimligt språk men det kan man ju tolka som man vill. Kanske dags för moderator att precisera fritt forum.

Sen är det ett fritt forum och jag behöver inte alls tagga ner så länge jag inte hoppar på någon personligen och det har jag inte gjort. Blir irriterad på ordvalet faktiskt. Åsikter går isär som alltid och jag behöver inte alls tagga ner för vad jag tycker. Hamnar i försvarställning här och tycker mig ha rätt till det också.

Kan vara en åldersproblematik men jag är fostrad annorlunda än att använda sådant språk. Jag är även stolt för det!

Vett och etikett helt enkelt. Vem går på fin bjudning och drar denna historia?
Jag ser sysidans forum som en fin bjudning och vill inte mötas av sådant här. Då skulle jag logga in på annan site.

Nog om detta jag har sagt mitt och några får väl eld i mössan nu men det bjuder jag på. Det här är mina fria åsikter enligt forumreglerna för fritt forum. Vad dom nu är?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons