Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-29, 20:42   #1
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Kattunge sökes!

Hej!

(Ber om ursäkt om detta är emot sysidans regler, hittade inga direkta regler kring "fritt forum")

Jag och min pojkvän letar med ljus och lykta efter en liten kattungehona att ta hand om! Om någon känner till en sådan inom ~10 mils radie från Göteborg är jag hemskt tacksam! (Annonser på blocket, koll, gp, eniro och annonsfynd har kollats)

Jennie
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-29, 22:40   #2
Whopsie_daisy Whopsie_daisy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 44
http://www.katter.nu/ och under länken omplasering finns många fina kissar som söker nytt hem. Kunde jag skulle jag ta dem allihop, men jag har redan 6 och har nog svårt att behålla mina trådrullar som det är! =) kanske kan du kolla där, och fundera.
Whopsie_daisy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-30, 07:51   #3
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Hej skulle det inte lösa sig för dig så är nog min dotters katt på G igen Så bara maila så skall vi väl lösa det problemet
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-30, 16:38   #4
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Kolla du på Blocket igen, det kommer in annonser hela tiden. Varför vill du just ha en hona, de är i allmänhet mycket grinigare än hanar och inte lika tillgivna. Det finns säkert undantag men vi har en sur hona och bekanta till oss har utan undantag sura honor. Jag rekomenderar en liten kattpojk, då är chansen stor att du får en som hela tiden ska vara i knät, om det är det du vill förstås.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 13:23   #5
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Japp, jag kollar alla annonssajter jag kan flera gånger om dagen! Anledningen till att det är just en hona är för att min pojkvän (av någon underlig anledning) har erfarenheten att hankatter efter kastrering blir slöa och "viljelösa".

Men som sagt, alla tips emottages tacksamt!
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 14:40   #6
kattis kattis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 18
Det är väl vanligare att hankatter kan bli slöa och lugnare efter kastrering. Tänk om min hade blivit det Man kan inte säga att någon av dem är det minsta lugn. Har två tokiga katter, en hona och en hane, som jag tog hand om när de var kattungar. De kommer från katthem och hade hittats ute när de var nyfödda. De är nu tre år och jag kan inte se några tecken på att de tänker lugna ner sig snart. Till nackdel för min lägenhet men de är ju underbara ändå.
Ett tips är väl att ta kontakt med ett katthem och höra, de får in nya katter hela tiden, inte alltid kattungar men det händer ju. Vet inte riktigt vilka katthem som finns i Göteborg dock, men de är hela tiden i behov av folk som kan hjälpa dem ta hand om alla oönskade katter och det är inte alltför ovanligt med honor som hittas med ungar.
kattis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 17:25   #7
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Jag och min man letade kattungar för någon månads sedan utan resultat tills vi ringde djurens vänner. De hade 8 stycken! Kolla på eniro efter djuensvänner eller katthem. Det borde ju finnas i göteborg.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 17:50   #8
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag har en kastrerad hankatt som är innekatt - till förra sommaren hade jag två - och visst kan han vara loj emellanåt men andra stunder är det full rulle och ingen vila... men å andra sidan så går det att aktivera honom - han leker mycket med studsbollar och pingisbollar, och så har vi små radiostyrda helikoptrar med kropp av frigolit som går att flyga inomhus, dem jagar han som om det var småfåglar. Överlycklig!
Han är 7 år och verkar inte vara mindre kattunge än tidigare iallafall. Gosig och kelig, men full rulle fortfarande.

Senast redigerad av Neferu den 2008-05-03 klockan 18:21.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 12:07   #9
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
jag har kattungar

Men jag bor på Gräsö (Östhammars kommun)
dom är 1vecka i dag 3killar 1 flicka
skriv till wowa@elia.com om du vill veta mer eller se bilder på dom
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 19:03   #10
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Hej!
Så roligt att du tänker skaffa en kisse! Hona eller hane spelar nog egentligen ingen roll, jag har tre honor som går bra ihop. Mor och dotter i rasen Turkisk Van, och så en hittekatt. Den yngsta som är två år är en riktig knäkatt, och de är alla mycket sociala. Det som kan bli bekymmer med en hane är ju att han kan börja skvätta inomhus för att markera revir när han blir könsmogen, det är dock inte alla hanar som gör det.
Viktigt att tänka på vid köp av kattunge, vilket du säkert också gör, är att ungen ska vara minst 12 veckor gammal, oavsett om det är en raskatt eller inte. Givetvis kan det bli på ett annat sätt om man skaffar en katt via djurhem eller liknande, men annars är inte ungarna mogna för att lämna mamman före 12 veckors ålder.
Lycka till i ditt sökande!
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 20:00   #11
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Vi har oxå en kastrerad hankatt - han är inte slö...Slåss med andra katter gör han, vi får åka till veterinären emellanåt för att plåstra om honom. Jag sa att jag trodde att kastrerade hankatter inte slogs men vet sa att de ofta iaf har ett litet revir och det bevakar de rejält!
Men anledningen till att vi kastrerade vår var ju för att han inte ska göra andra katter på smällen!
Lycka till och självklart får du köpa en honkatt! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons