Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-11-26, 16:01   #1
graylingman graylingman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 10
HURRA! Jag har fått två symaskiner!

Jag har glädjande nog blivit ägare till 2 gamla 60-tals(?)symaskiner. En Bernina Record 730 och en Singer 431. Den jag fick dem av hade i sin tur fått dem av sin svärmor och visste inget om maskinerna, men hon trodde att båda skulle behöva en genomgång och att åtminstone den ena, kanske båda, inte riktigt funkade som de ska. Jag kan inget om symaskiner och har inte ens hunnit prova dem ännu. På Berninan ser jag inget som ser konstigt ut, men på Singern verkar trådspänningsreglaget vara trasigt och kanske är det anledningen till att det vid spolen för undertråden satt ett enormt skatbo av undertråd som jag efter mycket om och men lyckades pilla bort.

Singern verkar komplett enligt den medföljande instruktionsboken, medan Berninan saknar i princip alla tillbehör.

Nu till min fråga: Är maskinerna något att ha? Är det värt att kosta på service och eventuellt reparation? Är det någon av maskinerna som jag i så fall bör prioritera?

Mina ambitioner med syendet är inte höga. Det kommer åtminstone inledningsvis bara att handla om enklare grejor som att lägga upp brallor, laga sömmar som spruckit och möjligen sy gardiner. Ja, ni fattar...

Vilken ska jag satsa på? Hur mycket är det värt att kosta på dem?
graylingman är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons