Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-11, 09:21   #1
Ibanez2000 Ibanez2000 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2012
Inlägg: 13
Pfaff Select 2

Hej!

Ny här på forumet och jag är i behov av lite råd och rön! Jag är nu i bestånd att köpa en ny symaskin då min gamla helt enkelt inte håller måttet!

Jag skall enbart använda maskinen till att sy kläder (är modestudent) Och jag behöver en maskin som klarar grövre material så som skinn och mocka. Behöver inga speciella extrafinesser förutom möjligen ett knapp hål. Elastiska sömmar är inget jag har något behov av, alla elastiska material syr jag på min overlock.

Funderar på en Pfaff Select 2 då den verkar vara stark och simpel i sitt utförande samt att Pfaff verkar ha ett gott rykte.

Vad säger ni här på forumet?
Ibanez2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 13:43   #2
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Hej, jag har en Pfaff Select 1540 som är föregångaren till din tänkta. Den har klarat av att sy allt från tunna material till skinn klanderfritt. Har haft den nu i 10 år och den har fått en service, så den har skött sig utmärkt.

Om du inte är i behov an några krusidullsömmar tycker jag det är en kanonmaskin med sin inbyggda övermatare. Inte billigast men riktigt bra.

/Malin
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 16:06   #3
Ibanez2000 Ibanez2000 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2012
Inlägg: 13
Tack för svaret, det låter ju suveränt! Tror nog nästan att jag har bestämt mig då!
Ibanez2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 19:48   #4
Ibanez2000 Ibanez2000 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2012
Inlägg: 13
Måste passa på att ställa en följdfråga. Har någon här använt Select 3 modellen? Satt nyss och tittade på symaskinswebbshoppen.se där dem skrev att IDT matningen som Select 3 och 4 har är mycket viktig om man vill sy i grövre tyger som denim och läder. Får man avsevärt mycket bättre resultat med en Select 3?

Satt även och tittade på Overlocks och stötte på Pfaff's Hobbylock 2.0 och tyckte att den lät mycket prisvärd, några åsikter?
Ibanez2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons