Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2008-02-08, 17:59   #61
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Tack Åsa. Stor i truten får ofta mycket skäll. Jag tål det men i höstas blev det för mycket på många håll och kanter. Likaväl så fortsätter jag på samma sätt. Tack o kram rutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 20:17   #62
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Rutviola..
Du har helt rätt när det gäller slarvigt sydda block. Jag skulle också reagera om man själv lagt ned mycket jobb och får tillbaka något slarvigt arbete.

Jag kommer att sortera blocken så rättvist jag kan, och de som inte har följt reglerna får sina block tillbaka. De som inte vill ha broderade block får skriva det i brevet till mig.

Nu ska vi sy och ha roligt. Ingen ska behöva bli ledsen eller illa behandlad för att blocken inte passar min eller din smak.

Jag har varit så imponerad av de tidigare Swaparna jag deltagit i här på sysidan. Jag har fått så fina block och jag tycker ni alla är så duktiga.

Visst är det väl ett härligt gäng som huserar här på sysidan. Det tycker i alla fall jag.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-09, 18:53   #63
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Hej tjejer!
Det här var jätteskoj, att sy påsklappar alltså! Jag "gick igång" riktigt ordentligt. Har nu sytt 2 set. Hur många brukar ni att göra, undrar en nybörjare? Men ni får ta mina lappar som de är, amatör som jag är. Och jag ser fram emot att få lappar med diverse tekniker, både broderat och obroderat. Jättemysigt helgpyssel i regnet!
Kram alla glada "lappare".
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-10, 11:54   #64
Jensan Jensan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 40
Hej hej alla!
Nu är mina swaplappar klara, ligger bland mina bilder. Det blev en salig blandning av tekniker. Bl a pp för häxans katt och en grön påskkrans (?!) i blockhus. På flera av blocken är sömnsmånen långt över 6 mm, men jag hoppas att mottagaren skär till så att det passar på bästa sätt.
Återstår inte så mycket mer än att posta grejerna, önska alla Swappare GLAD PÅSK och så sätta sig och längta-vänta efter brev på posten!! (och kanske fortsätta att sy ett gäng block för eget bruk. Det kan vara svårt att sluta nu när ångan är uppe).

Vi ses väl på Blåkulla? Kram Jenny
Jensan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 20:07   #65
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hej Elisabeth,
Lite nyfiken bara, har mina block kommit till dig? /Ingrid ;o)
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 23:29   #66
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Pysseltant skrev:
Hej Elisabeth,
Lite nyfiken bara, har mina block kommit till dig? /Ingrid ;o)
Hej Ingrid.
Javisst, det kom i går.
Nu har jag så fina block från;

Ingrid Wester
Kerstin Lidström
Jenny Hillman
Eva Grundberg

Själv har jag velat så för jag vet inte vilket motiv mina block ska ha. Det finns ju så mycket härliga påskmotiv. Men jag tror jag hittat ett som jag gillar.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 06:52   #67
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Jag jobbar för fullt på mina block...jag undrar bara...ska blocken vara hos dig senaste den 29/2 (postas senast den 27/2) eller kan jag posta de senaste den 29/2 (så är de hos dig till den 3/3)?
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 10:18   #68
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Hej alla!
Nu har jag postat mina block, och väntar ivrigt...
Jag bestämmer inte, men visst vore det väl bra om Elisabeth har blocken innan helgen, alltså 29/2. Då kan hon kanske få iväg dem till oss under helgen, så har vi 2 veckor att "tota ihop" något till påsken. Vad tycker ni andra?
Hälsn från Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 11:18   #69
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 136
Jag håller med Helena B! Rae, du hinner nog ändå...
KerstinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 14:10   #70
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Hej.
Nu har jag skickat mina 4 block.Hoppas de kommer fram oskadda. Man vet aldrig nä'r det gäller posten!!!
Det är en sak jag undrar (med risk för att såra några) Varför lägger ni ut bilder på de grejer ni sytt till en swapp?????
Är det inte meningen att det skall vara lite hemligt tills man fått bytet klart.?

Nu stod ju inte det i reglerna men skulle vi inte kunna införa det i allt swappande framöver.?
Det är ju liksom lite kul att inte veta riktigt vad man får tillbaka.
Till er som maskinbroderar, vill jag bara säga igen: Min mening har inte varit att såra eller platta till någon,men det kanske ändå var bra att den diskussionen kom upp. Visst kan man jämföra tidsmässigt, en enkel applikation (om man inte gör något mer med sina lappar) med ett enkelt maskinbroderi, om man inte gjort något mer. Det är väl klart att om man sätter ihop lite olika lappar till en botten, så blir det ju en annan och mer arbetad sak.
Jag vet inte om de som får mina lappar, gillar min teknik och mitt sysätt. Men jag har gjort dem med mycket gott hjärta och hoppas att de kan glädja några.
Kram från RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 14:50   #71
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hej,
Kan väl svara för egen del, jag har lagt ut mina bilder för att jag kännt mig osäker om de duger eller inte, så då vet jag om jag vågar skicka iväg dem eller inte, jag gjorde åtta block varav fyra innehåller ett broderi som är broderat på ett block sytt i en ganska enkel blockteknik, men trots det är det ett block i botten.
Ja, jag hoppas du förstår vad jag menar.
Kram från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 19:54   #72
Jensan Jensan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 40
Hej!
Jag la upp foton för att jag sett att det gjorts i tidigare swapar. Jag tycker personligen att det är kul att se vad alla gör, för inspiration och idéer. Vilka lappar som i slutändan hamnar i min brevlåda kommer ju ändå att bli en överraskning. Men det kan ju definitivt tas upp till diskussion i kommande swapar om det ska införas "inga foton i förväg". Det går ju även (rent teoretiskt i alla fall ) att låta bli att klicka in på fotoalbumen.

Mina swaplappar är gjorda med lust och omtanke, inget avancerat, men efter min bästa förmåga. Jag hoppas såklart att de ska mottas med glädje. Fast jag ser på hela swap-idéen lite som ett lotteri, med garanterad vinst. Fast hur mycket man gillar sin vinst beror ju på tycke och smak, som bekant är delad. Tur är väl det, och huvudsaken för mig är att utmana mig själv samt få idéer och inspriation från andra.

Det ska bli så kul och spännande att kolla posten framöver! För min del funkar det med 3/3.
Jensan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 20:48   #73
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev:
Hej!
Jag jobbar för fullt på mina block...jag undrar bara...ska blocken vara hos dig senaste den 29/2 (postas senast den 27/2) eller kan jag posta de senaste den 29/2 (så är de hos dig till den 3/3)?
Rae
Skicka du dina block den 29:e.
Jag gör det här för att det är skoj och vill absolut inte ha något stressande moment med.

Jag sorterar och skickar tillbaka blocken i min takt utan tidspress som krav.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 21:11   #74
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Hej!
Jag postar mina block med posten i morgon.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 07:00   #75
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tack för svar Elisabeth. Jag ska få iväg de senaste den 29:d...men siktar självklart på tidigare (Vi har haft ett litet kriss i familjen och det är mycket annat att tänka ¨på just nu).

När det gäller bilder i album...jag håller med Jenny H...man behöver inte titta på bilderna.

Jag håller också med dig som du sa, Jenny:

"jag ser på hela swap-idéen lite som ett lotteri, med garanterad vinst. Fast hur mycket man gillar sin vinst beror ju på tycke och smak, som bekant är delad. Tur är väl det, och huvudsaken för mig är att utmana mig själv samt få idéer och inspriation från andra. "

Rae

Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons