Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-04-03, 18:07   #1
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Ang klagomål om de senaste bilderna

Det känns som om folk har reagerat väldigt instängt på de mer vågade bilder som nyligen kommit upp. Jag själv är inte direkt förtjust i att se sådant, och tycker att man kan visa upp saker på smakfullare sätt, men det är inte poängen. Föreliggande scen gör mycket för en utstyrsel.

Däremot, med tanke på dessa bilder, så kanske det skulle kunna läggas in en funktion "mature content", som jag har sett på andra sidor. Det skulle man kunna kryssa för, och sedan visas det inte för de som bockat för att de inte vill se sådant.

Så behöver ingen bli upprörd över att behöva se sånt de inte vill.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-03, 18:13   #2
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Re: Ang klagomål om de senaste bilderna

Citat:
Melladh skrev:
Föreliggande scen gör mycket för en utstyrsel.
Gör mycket för vad/vem?
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-03, 18:39   #3
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Visst, det kan passa in i klädseln, men för att visa upp sina alster behöver man inte visa såna bilder. Det passar inte på en sån här sida. Könsdiskriminerande - på en sida med övervägande kvinnor? Vill man absolut att vi ska se dom, länka till en annan websida (sin egen t ex)!

Däremot hade det kunnat finnas ett enkelt klicksätt där man kan "anmäla" olämpliga inlägg/bilder?
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-03, 19:03   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag håller med Irene fullt ut. Visa gärna upp kläderna men inte med de poserna. Och precis som man kan anmäla diskussioner bör det införas att man kan anmäla olämpliga bilder.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 10:11   #5
Bjoern Bjoern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 3
Jag håller med dig Marie-Sofie. Nu minns jag inte hur bilderna såg ut, men jag antar att det var de med typ hotpants i latex och liknande. Även om jag själv inte alls förstår det sexiga i det materialet så anser jag att en sysida av rang ska kunna rymma både sådana kreationer som ändå är intressanta för endel och säkert inspirerande i vad som går att åstadkomma - bland otaliga lapptäcken och brodyrer.

Men problemet verkar ju vara bilderna - viket går att lösa genom att de som vill visa upp sådana kreationer beskär bilden kraftigt och fokuserar på sitt plagg snarare än helhetskonceptet. Jag tror mig veta att fotosidan.se innehåller (har gjort i alla fall) liknande bilder så isf är det väl bara att länka till en fullskalig bild där - med en varningstext.
Bjoern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 10:48   #6
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Med risk för att verka tjatig..

Jag ser inget fel i att visa upp latexkläder på sysidan. Däremot kan man väl göra det utan att ha händer i skrevet?
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 11:24   #7
Bjoern Bjoern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 3
Ah, de såg jag aldrig på tumnagelbilderna på framsidan... kan förstå den reaktionen eftersom den här sidan är mer inriktad mot textil kreativitet än fotogenisk sådan. Men för att balansera anstormningen vill jag ändå tillägga jag att det inte stör mig nämnvärt.
Bjoern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 12:23   #8
VeilOfVisions VeilOfVisions är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 25
*suck* som jag sa i den andra traden.
Ni ar _valdigt_ fjantiga som stor er pa en pose i en bild.
Ni uppfor er som amerikanska, kristna hemmafruar.
Snart sa far man val inte ens visa bilder pa urringade klader har heller.
Jisses.
Vad gor ni pa internet overhuvudtaget.
VeilOfVisions är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 12:52   #9
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ingela, den här diskussionen är gammal, såg du ens bilderna som var uppe? Ärligt talat, jag förstår precis varför en del blev upprörda även om jag själv inte blev det. Inget fel alls i att visa vare sig uinderkläder, latexkläder eller djupa urrigningar, däremot om det dyker upp såpass starka sexuella anspelningar som en smekande hand i skrevet så tycker jag det hör hemma på en websida med lite mer "vuxen" inriktning. Den här hemsidan har inte riktigt den inriktningen, den här hemsidan har ingen åldersgräns.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:17   #10
VeilOfVisions VeilOfVisions är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 25
Jag tycker fortfarande att det ar barnsliga reaktioner.
VeilOfVisions är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:38   #11
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Om vi vänder på det så här då,barnsliga reaktioner behövs, för det _finns_ barn här. Sådetså. Wuäh. *Räcker ut tungan*
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:41   #12
VeilOfVisions VeilOfVisions är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 25
Att ha vara barnslig ar aldrig nagot positivt.
VeilOfVisions är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:42   #13
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Vill också tillägga att använding av internet inte automatiskt ska innebära att man tycker att precis vad som helst är ok, för i all ärlighet så är det ju du som har lite udda åsikt isåfall.

Det är ju som att säga att man får acceptera barnporr bara för att man använder internet, bara för att det råkar finnas där ute.

Eller att man får acceptera och tåla att att träffa en obehagligt full och hotfull människa om man vil bege sig utanför sin lägenhet för att köpa mjölk.

That's my two cents.

Den här diskussionen leder inte till något nytt dock, så jag tar och sätter punkt, åtminstone för min del, här och nu. Det är ett förlegat ämne, bilderna försvann för månader sedan och det har inte heller dykt upp något opassande sen dess, åtminstone inte i min mening.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:47   #14
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Det som var min poäng är, att man måste tänka på barna, för de finns ju här också. Jag är inte fördömmande mot sexualitet, däremot tycker jag inte att sexualitet och barn hör ihop.

Hoppsan! Blev kvar i diskussionen ett inlägg till. :P
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-16, 13:49   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag håller med Sanna. Dessutom är internet till för alla inkl kristna amerikanska hemafruar. Det är ju det som är så bra med internet alla får vara med, MEN man får också se till att välja rätt ställe att vara med på.

Fram med fler barnsligheter :P
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons