Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2014-12-08, 15:51   #1
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Äntligen öppnar PULVERTROLL´S BRODYRTILLBEHÖR

Ja äntligen får man maxa sin broderimaskin med topp mellanlägg, värmelöslig plast för att kunna göra sandwichmetoden, Gunolds brodyrtråd mm. mm!

Herr PT har nämligen startat PULVERTROLL´S BRODYRTILLBEHÖR. Här hittar man bara varor av hög kvalitet, MEN till de låga priserna! Butiken drivs med kärlek och glöd till allt som hör maskinbrodering till. Allt är testat och noga utvalt av Pulvertroll, som har en enorm kunskap inom maskinbrodering.

Det som är extra roligt, är att det finns material som jag aldrig har sett förut! Tänk dig ett material som glittrar och glänser och som man använder till alla möjliga applikationer. Varför inte brodera mjukaste fåret på det lilla barnets tröja. Äldre barn kanske föredrar märken i riktigt fint fuskskinn, jag det finns något för alla!

Jag ska köpa enkla tröjor i vitt, svart och grått och brodera texter som, NEW YORK, MILANO, PARIS, LONDON och ROM mm. i dessa underbara applikationstyger. Tänk att bara kunna köpa enkla billiga basic tröjor och blinga upp dem till till högsta mode!

Det finns som sagt något för alla, även presentkort, om Tomten inte vet exakt vad just du önskar dig Hahaha mina julklappar kommer alla att komma från Pulvertroll´s Brodyrtillbehör!

Jag har inte varit igång och sytt eller broderat på länge, men nu har jag fått en rejäl nytändning. Det känns jättebra att vara tillbaka vid maskinerna igen!

http://webshop.pulvertroll.se/

Ha det så kul!
WiKa
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-09, 08:08   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Vad roligt och bra! Tråd saknas och intressanta tillbehör.
Tack för tipset! Håller tummarna för att det går bra för
Pulvertrollet.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-09, 08:23   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Sökte Pulvertrolls privata sida. Hittar den inte. Vi är
bägge handikappade bl a. Hittar du den?
Webben hittade jag på en gång. Har hon slutat?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-09, 09:30   #4
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Pulvertrolls sida finns kvar. Gå in på www.pulvertroll.se Skriv till henne och berätta vem du är så får du ett lösenord till bloggen.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-09, 09:39   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Finns Pulvertroll kvar här, på Sysidan?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-09, 10:12   #6
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Nej. Hon har lämnat sidan.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 12:53   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Är det någon som har varit inne och kikat lite?

Oj 331 träffar på inlägget, kul! men är det någon av er som har varit inne och kikat på sidan?

Jag väntar på min leverans därifrån, och det skulle vara roligt att veta om någon mer gillar Pullvertroll´s Brodyrtillbehör. Vad just du hittade för roliga material osv.

När man handlar special materialen, får man med ett alfabete och lite andra fina broderier som passar just till dessa glittertyger.

Nu väntar jag på posten, så att jag kan börja brodera!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 13:16   #8
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Jag väntar också på leverans. Tror den kommer i morgon.
Det blir jättespännande att prova något nytt. Det är bra att man kan klicka sig fram till filmer som visar hur man gör.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 13:22   #9
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja filmerna är toppen!

Det kommer snart mer filmer att kika på, det kommer ju en hel del nytt som man inte sett innan.

Får jag fråga vad du har beställt Väskan?

Jag har beställt klippbart mellanlägg och värmefilmen.
Sedan har jag beställt av alla kulörer av glittertygerna, samt spegeltyget. Visst är det roligt med lite nyheter, det sporrar en till en massa idéer och julklappar.

Ha det gott
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 17:22   #10
Marieberg Marieberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 71
Har också beställt därifrån. Det blingiga applikationstygerna tycker jag var lite häftiga och nu har det kommit ännu flera färger. Beställde också av spegeltyget. Väntar på mitt paket och sen skall det testbroderas, jätteroligt, undrar om julhelgen är för kort i år. Roligt med lite annorlunda brodermaterial.
Marieberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 17:59   #11
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Jag har kollat sidan men inte beställt något för jag har för mycket annat på gång i mitt liv just nu. Hoppas på bättre tider nästa år.

Webbshoppen har ett fantastiskt utbud och jag tror att det blir lättare att få snyggt resultat för oss nybörjare med anpassade material och bra instruktioner.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 20:58   #12
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja det ska bli så kul att testa dessa nya material. Såg att det kommer in mer färger. Det blir nog till att beställa liiite till.

Suskal, jag hoppas att du har tiden och möjligheten att sitta vid maskinen i börja på nästa år istället. Det har nog kommit in mer roliga saker tills dess, så det blir ju lite mer att se fram emot.

Ha det gott
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-10, 22:45   #13
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
WiKa Jag har bara gjort en liten beställning. Det mest akuta för att fixa julklappar dvs flossat för att göra bokstäver enl filmen. Några andra specialare att prova. Så brun o vit tråd så jag kan göra pepparkakshuset i lace. Det som pulvertroll gav oss en länk till. En större beställning ska jag göra senare.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 08:50   #14
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Tack för mailet Aina, jo det är jag på PT.

Såg nu att mitt paket är på väg mot mitt utlämnings ställe! Så det blir lite som en julafton här hemma när paketet kommer!

Såg att det kommit in nya saxar och nya material till att brodera perfekta märken. Sedan har det ju kommit ytterligare 3 nya färger i blingmaterialet!

Ha det gott
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 17:50   #15
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Thumbs up

Oj vad mycket fint, det får bli en shoppingrunda i januari om det finns några pengar kvar efter jul. Ha Ha
Så många fina filmer med tips och trix. Men det är svårt att få tiden att räcka till för allt roligt man vill göra. Fick lite dåligt samvete när jag så Pulvertrollets film om att göra rent broderimaskinen.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
brodyrtillbehör, gunold, maskinbroderierer, mellanlägg, pulvertroll

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons