Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-13, 17:19   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Lämna tillbaka symaskin??

Står i valet o kvalet om att lämna tillbaka symaskinen jag köpte för 2 månader sedan (eller när det nu var). Köpte med en brodyrsats men har bara testat snabbt en gång. Visst är det väl smart med sådana saker, men kommer jag hinna använda den? Det är en dyr maskin jag köpte (11-12.000 kronor)....var ute efter en med massor av dekorsömmar men det fick jag inte...blev väl påverkad utav säljaren o att se en ny maskin hur det fungerar när man har haft en som var 20 år på nacken. Jättebra maskin att sy med, men är det värt det?? Suck...
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 17:39   #2
Schannalle Schannalle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
Kan man lämna tillbaka något för att man har ångrat sig? Jag vet att man har ångerrätt på distansköp, men bara 14 dagar. Vore intresant att veta, är alltid bra att har koll på sina rättigheter som konsument.

Hoppas att det löser sig med maskinen, känns svårt för mig att råda dig hur du ska göra, då jag inte vet hur mkt du syr osv.

Lycka till!
Schannalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 18:45   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Jag syr mycket och har pratat med säljaren. Jag får lämna tillbaka symaskinen och köpa en annan, dock kommer han dra lite på priset eftersom jag har använt maskinen lite. Så har bestämt mig för att jag ska göra det...nästa dilemma i renoveringen hemma...var har jag kvittot!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 19:57   #4
Schannalle Schannalle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
Aha, vad bra att ha sån överenskommelse med försäljaren! Hoppas du hittar kvittot!
Schannalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 22:02   #5
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 21
Hm...ja, en maskin i den prisklassen , då kanske man ska sy lite mer än för husbehov...bra att du får lämna tillbaka.
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 08:44   #6
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Hittade som tur var kvittot! Med en gång oxå (vilken tur!!)....maskinen var visst inte lika dyr som jag hade för mig!! Något positivt!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:16   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det var ju toppen! Det är ju lätt att man köper på sig symaskin med lite för många grejer, när i själva verket det man behöver är en maskin med ett par tre sömmar men som gör det bra.

(jag har på känn att de flesta som köper symaskin med 50+ sömmar använder bara en bråkdel av sömmarna när det verkligen gäller ;D)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 08:11   #8
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag tror att du har rätt ichigo. Man behöver sällan alla de där sömmarna men de är vansinnigt roliga att leka med.. .. säger hon som har en massa onödiga sömmar.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 10:23   #9
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Faktiskt så har jag betydligt mer sömmar nu....det var det jag saknade! Den jag hade först var mer en brodyrmaskin...den nya en quiltmaskin om man kan säga så...kostade mycket mera...men det är väl lika bra att köpa en som man är nöjd med så man slipper köpa en ny igen om något år för man vill ha något mer än som finns på den man har.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 10:32   #10
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Vilken tur du har som fick byta maskin. Jag kan lova att du kommer att använda fler mönstersömmar ju längre tiden går och du får fler ideer om vad du vill göra. Jag vet för jag har varit där!
Lycka till med nya maskinen
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons