Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-28, 11:49   #1
Broosan Broosan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 7
Syplats

Hej!

Någon som har erfarenhet av att ha symaskinen på en mindre yta...som 61x110. Blir det för grunt. En person har trott det (tack för svaret Linnea, åter kommer på broderilistan)...några fler som tror eller vet...

Tänkte ha symaskinen framme där...men får ju ta till golv och köksbord då det behöver klippas tyg och annat...

Sofie
Broosan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 12:42   #2
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Jeg tror du kan klare deg med bredde 110, men en dybde på 61 cm kan nok bli litt lite. Kommer selvsagt an på hva du syr... Den ledige delen av mitt bord som jeg bruker til symaskinen er bare på 93 x ca 64. men jeg har rikelig med plass i hyller på den ene siden og ekstra bord til tilskjæring av tøy.
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 13:09   #3
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Det beror nog på vad man brukar sy. Mitt sybord är 71 cm djupt och det räcker mer än väl för mina "vardagliga" behov. Däremot om/när jag nån gång i en avlägsen framtid blir färdig med mitt lapptäcksöverkast, då får det bli en flytt till köksbordet för montering och quiltning.

Köksbordet eller golvet brukar ändå vara tillhåll för mönsterritning och tillklippning av tyg.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 16:07   #4
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Mitt sybord är 60x240 och det har jag klarat mig bra med i flera år, även till gardiner. Jag har både overlocken och min D1 där.Om jag ska sy något jättestort får jag flytta ut i köket.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-29, 21:05   #5
Broosan Broosan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 7
Tack för era synpunkter angående syplats.

Nu har jag köpt en bänkskiva 115x61 cm med rundad kant framtill...laminat i ek. Tänker använda benen till det gamla, större bordet.

Jag håller på att försöka få lite fint i min lgh...och har syrum och sovrum tillsammans. Har nu en byrå och en hörndel till bokhylla i just bok, därför just det valet...och pga platsbrist så är just nu en bänkskiva bästa alternativet tror jag. Om ett tag får vi se *s*...är lite ombytlig av mig.

Det är alltid kul att höra eller se hur andra har det i sina syvrår.

Fortsatt trevlig helg / Sofie
Broosan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-29, 21:30   #6
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Köksbordet! Jag har min symaskin där inklämd i ett hörn vid fönstret och det funkar jättebra, förutom de eventuella brödsmulor som klistrar fast i tyget (syr för närvarande en tröja i velour) om jag har glömt att torka rent bordet.

Fast när jag flyttar hemifrån så blir det nog en ganska stor 2:a där jag kan ha kombinerat vardagsrum/syrum, och där ska jag nog ha ett mindre sybord för symaskinen, kanske just 110*60cm eftersom jag troligen kommer att sy riktigt stora saker väldigt sällan.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-29, 22:02   #7
Broosan Broosan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 7
Hej!

Skrev bänkskiva i ek...och nu har jag just bla bla i bok *s*....så tokigt det kan bli. Ek ska det vara...

Köksbordet som permanent syplats skulle inte funka här...två barn och ganska litet bord.

Svejs!
Broosan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons