Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-08-01, 18:40   #31
Alexine Alexine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 49
Jösses vad fin! Den vagnen blir inte lätt att skiljas från! Ett riktigt lyxåk!
Alexine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 15:45   #32
Maliinn Maliinn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 1
Citat:
Fiffi_S skrev: Visa inlägg
Nu är barnvagnen klar!

"Min" del, dvs. omklädningsarbetet av själva korgdelen har varit klar en längre tid och idag hämtade min man hem chassit som han målat om. Han bytte också hjul, eftersom de gamla hjulen var vita och rätt smala. Vi ville ha svarta hjul istället, som vi tyckte skulle vara snyggare, och lite grövre ringar som passar bättre till grusvägen vi bor på.

Det som kommit till sen senaste bilden är ett överdrag i Pippityget till madrassen + att jag sytt på några små fickor i innerfodret (för tuttflaska, våtservetter/en blöja och napp) samt det lösa överdraget. Överdraget blev i lite annan stil än originalet då jag ville ha en lite renare och rakare modell på det. Hade lite problem med dekoration av "flärpen" på överdraget dock. Först hade jag tänkt sy "flärpen" i Pippityget, men kom fram till att det inte såg så bra ut. Sen tänkte jag göra den helsvart, men det var för trist, likaså att göra den helt i manchestertyget. Så det blev lite ränder i svart istället. Är ganska nöjd och fick kommentaren "nu har vi en ninjavagn" av min man (han tyckte ränderna påminde om den japanska örlogsflaggans solstrålar).

Men åh vad du är duktig. Jag ska ge mig på att sy en sufflett till min sittvagn suffletten liknar denna faktiskt.
Maliinn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 10:27   #33
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Vad duktiga ni är

Jag är en mormor som gillar att sy och titta pâ det andra gjort. Aldrig tänkt pā att man kan fixa en barnvagn. Jättefina allihop
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:37   #34
Ccl Ccl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2013
Inlägg: 1
Question Hjälp med gammal Brio vagn

Hallå!
Finns det någon som är sugen på att klä om en äldre Brio vagn? Tyget är dåligt men jag älskar vagnen. Jag är själv urdålig på detta. Gärna i Stockholms området eller Gävle-Sandviken.
Ccl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 14:59   #35
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Lägg din fråga på Annonsmarknaden, under rubriken "Behöver sömnads-/handarbetshjälp" http://www.utsidan.se/contest/view.htm?ID=7981

/Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons