Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-02-17, 17:17   #61
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Hjalmar- solskenshistoria???

Tja, nu har jag nog pratat med Hjalmars nya matte för sista gången! Det senaste samtalet slutade med att hon kastade på luren i örat på mig...
Hon ringde och väckte mig häromdagen. Hjalmar kliade sig i ena örat, och det hade "ryckt" i örat så att damen ifråga knappt fått sova nåt senaste natten..
Har pratat med henne en gång tidigare då hon klagat på att katten kliat sig i ena örat. Vi kom då överens om att hon skulle avvakta och om det inte slutade så skulle hon åka till veterinären med kissen. Hon har ju bil själv. Saken är den att det finns ingen veterinär där hon bor, närmaste är 5 mil bort, i vår stad Kalix. Nu ringde hon för hon tyckte att det minsta hon kunde kräva av oss var att vi skulle komma och hämta henne, låna henne en bur och skjutsa henne till veterinären..!!
Jag försökte förklara att Janne jobbar ju om dagarna och jag kör inte själv längre sträckor pga mina diskbråck, ena benet funkar inte så bra längre.. men då började hon bli otrevlig, hon fräste och skrek om vartannat. Katten hade ju kliat sig från det att hon fick den, och det hade vi ju också sett!! Jag sa att vi hade inte märkt något kliande, men att katten för den skull kunde ha haft några problem men att vi inte sett det. Jag försökte hålla en trevlig ton trots hennes ursinne, för så har jag blivit uppfostrad.

Hon tyckte att jag var en hemsk människa och att man kunde väl ändå förvänta sig att jag skulle ha klippt hennes klor! Då började jag känna att mitt humör började vakna, och jag sa att hon kan ju inte förvänta sig att jag ska åka hem till henne och klippa kattens klor? Jag menar tidigare hade hon ju sagt att nu var katten hennes ansvar och om hon blev sjuk så var det ju bara att ta henne till veterinären..Detta sade hon med glimten i ögat och med den glädje man känner när man fått ett djur som man tycker om... samt att hon hade glatt pratat om hemlösa katter och hur svårt det var att veta om deras historia, men att hon höll med om att Hjalmar såg frisk och pigg ut... Detta var några dar efter att hon fått henne..

Hon var väldigt otrevlig, och jag försökte verkligen lirka.. men hon tyckte att hon kunde åtminstone förvänta sig att jag kunde köra några mil för hennes och kattens skull.. Jag sa att om jag skulle köra henne till veterinären så skulle det ju bli 24 mil! Jaså, är det bensinpengara jag var ute efter? skrek hon sarkastiskt, och jag fick för tredje gången förklara om mig och långkörningar samt Jannes jobb, men då avslutade hon med att hon avskydde sådana människor som mej, och det minsta man kunde förvänta sig var att jag skulle skjutsa hennes sjuka katt till veterinären..och klick lät det i örat. Hon lade på.

Hade hon bott här så hade jag ju naturligtvis ställt upp, självklart! men 24 mil och minst 5 timmar tycker jag är rätt mycket att förvänta sig, speciellt när jag inte ens vet om det är nåt fel på katten.. Men hon förstörde definitivt den dagen.. Jag tror nog att hon är snäll med katten och att hon är orolig för henne, men saken är den att hon har nog svårt att handskas med andra människor, den tanten.. Hon hade nämligen blivit f-bannad på veterinären som avlivade hennes katt i höstas, det berättade hon tidigare, att till Kalix Djurklinik ville hon aldrig mer! För tydligen så hade veterinären frågat efter kattens diagnos när hon kom dit, och det tyckte tanten inte var nödvändigt eftersom hon ju hade ringt tidigare.. Jag hade försökt säga att detta måste ju veterinärna fråga, så att dom inte avlivar en katt som ska kastreras t.ex, och dom är ju många som jobbar där och det är ju svårt att veta vem som är vem.....

Men jag tror nog att katten har det bra, fast jag undrar förstås, jag frågade om hon ville att vi skulle ta tillbaka katten eftersom det lät som om hon tyckte att vi lurat på henne en katt med nåt kliande i örat.. men då fräste hon att det ville hon ju naturligtvis inte, bara att vi skulle ta vårt ansvar....

Nåja, nu har jag fått skriva av mig lite och det känns lite bättre, men det känns trist att hon var så där galen och ovillig att lyssna till någon annan. Och hon verkade ju riktigt trevlig från början. Men så är det ju här i livet, ibland är det, upp och ner..
Jag behöver ju inte umgås med henne och så länge hon är snäll med katten får hon ju göra sig ovän med alla människor i sin omgivning. Och hon verkade verkligen gilla katten så allt löser sig nog till det bästa, även om hon måste köpa sig en bur och åka själv...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-17, 17:33   #62
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Herregud vilka människor det finns. Förstår att hon förstörde din dag men du ska då inte ha dåligt samvete eller nåt för är det någon som tagit ansvar så är det väl du och din man som skötte Hjalmar och såg till att hon fick ett bra hem. Mina föräldrar råkade ut för en sån där dam också när dom övertog en hund. Hon sökte upp dom och undrade om dom skulle kunna tänka sig att överta hennes hund för hon var sjuk och skulle ligga mycket på sjukhus och skulle inte längre kunna ta ansvar för en hund. Så efter lite övervägande föll dom till föga och övertog hunden, men då satte helvetet igång med telefonterror, förföljning och smutskastning. Det gick så långt att mina föräldrar fick lov att polisanmäla henne och då visade det sig, precis som i ditt fall, att det var inte första gången och hon var polisanmäld tidigare för liknande saker. Det här var ju också en äldre dam, men det måste ju vara nåt psykiskt fel på dom när dom beter sig på det viset. Tack och lov, om man får säga så, dog tanten så det blev lugnt igen.

Förstår om du mår dåligt efter det här men jag hoppas att du kan lägga det bakom dig och att du får vara ifred nu. Hjalmar är ju hennes ansvar och skulle du ha ställt upp nu så skulle kraven bara ha fortsatt, så det var nog lika bra att du inte kunde ställa upp.

Må så gott nu!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 12:52   #63
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Ja, det är otroligt hur vissa människor kan vara, utan att generas..
Det är som du säger, lämna det bakom sig och gå vidare. Det är väl inget jag grubblar jämt på förstås men man kan inte låta bli att hetsa upp sig ibland
Nåja, jag gjorde vad jag kunde, om hon sen trilskas så är det ju hennes problem, tydligen så har hon problem i kontakten med andra människor, inte bara med mig utan veterinärer och vårdcentraler..

Nej, nu ska jag fokusera på min sömnad, ska ha några grejer i en monter på biblioteket om en dryg vecka, detta för att öka/väcka intresse för kurs i lappteknik, så det är bara att starta fokuseringen.....

......väntar ännu på fokuseringsstarten...

Visst är det konstigt, ibland bubblar man av ideer men så när man eg. måste så då har man ingen inspiration alls.. tror jag ska gå och se på skidor i Åre en stund, kanske inspirationen då kommer?? tja, bara att se antar jag.. hoppas kan man ju alltid!!
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 13:36   #64
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Ja det är riktigt, fokusera på nåt roligare du. Jag köpte ny stor skärmatta här om veckan så jag ska nog försöka ta och inviga den. Lycka till med utställningen!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons