Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-09-23, 12:32   #46
tittix785 tittix785 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 25
Jag lider med dig, du har verkligen blivit utsatt för ett fruktansvärt brott. Vart är Sverige på väg?
tittix785 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 23:43   #47
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Citat:
Delfintua skrev:
Jo jag har ett dokument i datorn från 2002 på min mininovell. Trodde hon hade anständighet nog att åtminstonde höra av sig på mitt mail.

Att polisanmäla känns lite väl starkt för jag är ju trots allt inte författare, bara hobbyskribent. Men man kan ju alltid hota med det, det kanske hjälper. Ska fundera på saken!

Senaste erfarenheten av polisen var ingen hit kan jag säga och då var jag mordhotad. Nu gäller det bara en liten ynka text så det skiter dom i. Sist jag var i kontakt med polisen så tyckte dom jag skulle kolla upp vem jag handlade av (systugan). Till saken hör att jag inte har tillgång till deras brottsregister och hade jag haft det så skulle jag kanske funderat om ....
Du kanske kan höra med en jurist hur du kan göra. Kanske kan de stämma henne enligt upphovsrätten?
Lycka till!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 11:16   #48
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Läste Det är helt sanslöst att folk ine kan skriva egna Alster.Jag har varit med på en annan sajt man lyssnar på musik skriver dagböcker o signerar gästböcker Gillar att skriva dikter o döm om min förvåning när en karl bara hade kopierat min text o klistrat in i andras gästböcker Texten finns under dikter o tankar sid 17-20 www.123minsida.se/dunderlina Då blev jag förb.....d Efter det så skriver jag alltid coopright årtal o namn.
Hoppas hon plockar bort den.Bums
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 09:32   #49
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Undrar hur det gått med din novell har hon lyckats få bort den än?
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 09:36   #50
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Nej den är fortfarande kvar. Bruden måste vara ovanligt korkad och nonchalant. Jag har anmält henne till abuse hos B-one men inget har hänt ändå. Det får nog bli en liten polis ändå
Jag har nästan lust att avslöja vem det är så hon blir spammad
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 09:44   #51
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ja nu har hon ju fått tillräckligt med tid på sej! Dessutom var hon ju så märkvardig när hon väl svarade dej så gör en anmälan du. Det är så tråkigt att behöva lägga sin tid och energi på såna här saker
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:00   #52
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
dunderlina skrev: Visa inlägg
Läste Det är helt sanslöst att folk ine kan skriva egna Alster.Jag har varit med på en annan sajt man lyssnar på musik skriver dagböcker o signerar gästböcker Gillar att skriva dikter o döm om min förvåning när en karl bara hade kopierat min text o klistrat in i andras gästböcker Texten finns under dikter o tankar sid 17-20 www.123minsida.se/dunderlina Då blev jag förb.....d Efter det så skriver jag alltid coopright årtal o namn.
Hoppas hon plockar bort den.Bums
Vad trist när det blir så. Dessvärre hjälper det inte hur många rader med copyright men skriver. Det finns alltid dom som är i helt avsaknad av moral där ute.

Har lite kul just nu och klistrar in ett meddelande i hennes gästbok var tionde minut. Hon sitter på andra sidan och raderar som en dåre
Vore ju enklare att slippa mig om hon helt sonika raderade min novell från hemsidan men hon är väl för korkad för det
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:32   #53
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Ha ha det var en bra ide Ja det hade blivit mindre jobb för henne om hon plockat bort den från sin hemsida men vill man inte fatta så *L*
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:41   #54
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
dunderlina skrev: Visa inlägg
Ha ha det var en bra ide Ja det hade blivit mindre jobb för henne om hon plockat bort den från sin hemsida men vill man inte fatta så *L*
Den här bruden måste vara ovanligt korkad dessutom. Det sista nu är att hom lagt in ett fält med IP adress i gästboken och tror hon ska stoppa mig den vägen. Nänemensan, mig stoppar man inte hur som helst Ha ha, har skitkul nu

vore hon smart så tog hon ju enklast bort novellen, det förstår en ko tror jag
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:46   #55
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Jamensan ska vara kul att se NÄR hon ska ge sig *L* Följer med spänning Fortsättningen *L*
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 12:49   #56
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ha ha, tror hon är lite matt nu för hon har inte raderat på 10 minuter.

Kanske är jag korkad men jag kör med utmattningsmetoden.
Fina dikter du skrivit dunderlina, jag har kikat på dom.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 13:22   #57
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Talking

Ja det var ju en bra metod den ska jag sno HaHa Tack för att du gillade mina dikter Jag har läst på din hemsida oxå ska in o läsa mer sen .....Ska bli några stygn vid maskinen oxå tänkte jag *L*

Senast redigerad av dunderlina den 2008-10-06 klockan 14:04.
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 22:51   #58
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Nu är hon definitivt utmattad. Hon la ner gästboken helt och hållet Ett slag vunnet nu återstår nästa. Jag hade några robotar så vi bombade gästboken och det blev väl för mycket för det lilla livet. Nä, än har hon inte segrat och om det så ska bli det sista jag gör så ska hon ta bort min novell om sommarkatten. Om inte skickar jag faktura på royalty
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 23:15   #59
FNiX FNiX är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 88
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Nu är hon definitivt utmattad. Hon la ner gästboken helt och hållet Ett slag vunnet nu återstår nästa. Jag hade några robotar så vi bombade gästboken och det blev väl för mycket för det lilla livet. Nä, än har hon inte segrat och om det så ska bli det sista jag gör så ska hon ta bort min novell om sommarkatten. Om inte skickar jag faktura på royalty
Synd bara att du ska behöva trötta ut henne. Att hon inte bara tar bort den. Det hade ju varit så mtycket enklare. SUCK!
FNiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 10:28   #60
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Hur har det gått? har hon tagit bort den än?
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons