Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-09-21, 10:20   #31
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
"Stå på dej annars gör nån annan det"

Kloka ord!

Nu har jag iaf anmält henne till Spray så får jag väl vänta och se om något händer. Beror ju på vilken policy dom har angående medlemmarnas publicerade alster. Ska bli spännande att se om något överhuvud taget händer.... tvivlar starkt.

Jag brukar inte heller tycka det är värt energiförlusten med att tjafsa om sånt här. Hade jag nog inte gjort om det inte var så personligt som en egen novell. Det hade varit enklare att åtgärda om hon direktlänkat. Då hade jag ju bara behövt lägga ut nåt annat ruskigt istället
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:40   #32
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987


Hittade ännu en av mina noveller som stulits "Minnen"

Måste betyda att mina texter ändå är ganska bra

Tänk att folk inte kan hålla fingrarna ur syltburken.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:44   #33
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Visst är de bra Tua, kanske dags att ge ut dem i bokform?
Kan du inte göra något på din hemsida som visar att de kommer från dig eller som gör att de inte kan sno dem? Jag är ju inte så teknisk men vad tråkigt att få dem snodda och att inte få berömmet som du borde få.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 09:55   #34
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack Gidget!

Att helt copyskydda går inte. Jag har provat det mesta men det finns alltid smyghål. Klipp och klistra, skärmbumpar och via källkoden. Ja hur mycket som helst egentligen. Det säkraste är att aldrig publicera på nätet.

Den här gången är det en community medlem som har den. Vet inte hur jag anmäler mig och får kontakt med medlemmen i fråga. Är det någon som känner till http://www.meetyourmessenger.se/welcome.asp och isf vad ska man ha för epost som är giltig?

Provade skapa profil med min hotmail men det gick inte?!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:07   #35
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Delfintua skrev:


Provade skapa profil med min hotmail men det gick inte?!
Testa yahoo.se de brukar gå alldeles utmärkt för det mesta.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:10   #36
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag testade att försöka registrera mej också och fick till svar att jag redan fanns i systemet!? Jag hörde talas om denna siten för 5 minuter sedan!!!! När jag sedan klickade på "recover password" och skrev in min mailadress så kom det upp att det är skickat ett nytt password men inget han kommit till min mail!!!

Det luktar bluff lång väg! (om jag får säga mitt i alla falla ;-)
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:20   #37
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Testade också registrera med en @yahoo mig men det gick inte alls. Suck! Det verkar som man måste ha en @messenger eller något?

Har iaf skrivit till supporten eller vad det nu är. Man kunde rapportera medlemmens bild så jag gick den vägen. Dom enda kontaktmöjligheterna som fanns. Så nog är det lurt alltid!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:25   #38
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag mailade till dem via supporten om att jag inte kunde logga in och inte kunde få nytt lösenord. Fick svar.............???

Ett tomt mail där det stod i överskriften Ticket och en massa nummer, dessutom fick jag två!! Svarsadresser var ett som inte går att svara på

Jag hävdar fortfarande att detta är en bluffsite. Har man kanske ovetandes blivit blockad???????
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:29   #39
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Blockad?
Vad menar du då?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:33   #40
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Vad jag menar med blockad är att de lagt in en spärr för min mailadress av någon anledning som jag i dagsläget inte vet. Blockad=spärrad

När jag skall försöka anmäla mej så står det att min mailadress redan finns i systemet men jag hade inte hört talas om denna sidan förut.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 10:37   #41
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Blockad.... självklart, fick en härdsmälta här

Kan undra hu de andra medlemmarna lyckats regga sig...hmmm. Jag kommer nog på det och ger mig på den som har novellen. Känner mig taggad idag pga förkylning så nu är jag inte go att tas med för hugade spekulanter
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 08:04   #42
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ha ha, hittade novellen i en blogg på Aftonbladet också. Den försvann fort efter jag undrat varför hon hade den utan mitt tillstånd och en anmälan. Fick svar från Spray abuse också och med min orginalfil som bevis att den var min så skulle dom hjälpa mig radera hennes sida. Nu återstår den där skumma communityn..
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 08:45   #43
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Så bra, det tar sig. Att de agerar när du lägger in dina protester. Du ska se att det ordnar sig med den skumma communityn... oxå. Kram från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 09:10   #44
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Skönt att höra att det inte lönar sig alltid att vara oärlig och sakna moral. Väntar på kommande rapporter. Härligt att du orkar stå på dig och jobba med detta.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 12:03   #45
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Usch, så irriterande det är med copycats i alla former. Smickrande, men inte tillräckligt.

En tanke om att försvåra för folk är att kanske använda sig av skrivskyddade pdf-dokument istället, med tydligt namn och svårbortklippt copright-märkning? Inte lika snyggt och lättpublicerat för dig, och det känns trist att ens behöva fundera över förebyggande åtgärder - de borde ju inte behövas. Men då får folk åtmindstone göra sig åbäket att faktiskt _skriva_ av allt och inte bara copy-pastea.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons