Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-22, 13:26   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question ska man inte sätta ut frakten?

Jag har nyss lagt en order och har nu fått orderbekräftelsen... där står summan och under det att OBS att frakt tillkommer, men inte någon uppgift om vad frakten blir.
Jag ska ju vid svar till shopen bekräfta min order... och då ska jag väl veta vad frakten är?
Eller har jag fattat helt fel?

Jag har under alla år när jag hade pepplon alltid redovisat frakten på varan på mina orderbekräftelser eller så om jag inte kunnat avgöra det i stunden så har jag meddelat att jag återkommer med de rätta uppgifterna innan ordern är klar att skickas.

JAg ska just svara på bekräftelsen men jag vet inte om jag rätt ute... och jag har ju inte haft företag på ett par år nu så jag har kanske missat något nytt?
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 15:04   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Möjligen kanske frakten syns i sista skedet av processen, ordern är ju inte lagd förrän du betalt, eller angett betalnigsalternativ.

Kanske står det bestämda belopp under köpvillkor eller liknande.
Annars skulle jag maila först och kolla upp fraktbeloppet.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 15:13   #3
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Betalar du med kort så behöver frakten synas före det slutgiltiga godkännandet det som känns lite märkligt är nog att man ibland behöver lämna ifrån sig sina kortuppgifter först för att få veta frakten men det är det sista godkännandet som räknas och där ska alla kostnader vara med. Frakt är ju ofta rätt dyr så det kan vara tänkt så att man ska tro att det inte går att backa ur affären.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 16:08   #4
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Jag tycker att det är direkt fel att inte vara tydlig med vad det är en kund köper (vara + frakt) och hur mycket det kostar innan kunden förbinder sig. Jag kan inte tänka mig annat än att något annat än det egentligen är tillåtet.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 09:58   #5
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
hihi men kolla här...lite trams!

här är orderbekräftelsen.... hmmmm såhär förstår jag saken... att om jag betalar utan moms så är det fri frakt och om inte så tillkommer porto nä jag bara skämtar... jag tror att det betyder att om man bor i borås så är frakten gratis. annars tillkommer frakten...

är övertygad om att det är helt i sin ordning att skriva såhär men jag som kund har väl ändå rätt att veta vad frakten blir... annars kan jag ju binda mig till att betala 250 kronor i frakt... alltså bekräftar jag en order med frakten inblanco. jag har haft leverantörer som skriver så här för att de inte just då vet frakten... tex när det är klädkollektioner... frakten kan ju ha ändrat sig när det väl är dags för leverans och sen får man fraktfakturan i efterhand. och då vet man inte frakten i förvä... så det är i sin ordning.. och jag tror jag överlever för frakten på en pinne med streck på välter nog inte min ekonomi helt


Orderbekräftelse
Nr: 50341

Datum
111021

Lev.sätt
Post
Bet.villkor
30 dagar netto

Lev.tid
111021

Lev.villkor
Fritt Borås, exkl moms

Artikelnr
Benämning
Antal
A-pris
Summa


501177
Måttstock 1/2m
1
145.00
145,00

graderad 1-50cm

-----------

Summa exkl moms:
145,00

Moms:
25%
36,25

-----------

Totalt inkl moms:
181,25


OBS! Porto tillkommer.





Med vänlig hälsning
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 09:52   #6
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Fritt Borås betyder ju att leverantören ligger i Borås.... Men det ser ju helknepigt ut att det står exkl moms på fraktvillkor...

Anar att det är en liten pryl du köpt för det står ju att porto tillkommer så det skickas förmodligen som brev. Då brukar dom inte uppge vad kostnaden blir men så fort det handlar om tyngre saker och annat fraktsätt så måste man ju få reda på kostnaden i förväg. Tycker jag alltså....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 11:48   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
en halv meter lång stav

en tyg mått stav... som är 50 cm lång ska bli kul å se om den får plats i brevlådan!!

tackar för bollplankeriet
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons