Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-18, 18:49   #1
burt burt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 3
Min symaskin äter nålar!

Nu har min Yamata fy900 börjat äta nålar. Har funkat fin fint till jag gick på de mer avancerade stygnen. Efter det tog den 4 nålar på 10 min även fast jag försökte sy raksömn, och rensa i spolhuset med mera. Vad kan det va? Ska jag gå på jakt efter en riktig kärra istället?

Senast redigerad av Ann1e den 2009-01-18 klockan 19:08. Anledning: korrigering av stavfel i överskrift
burt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 21:45   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Kanske du drar i tyget?
När man syr så ska man låta det mata av sig självt, man ser bara till så att det åker rätt, men annars håller man inte i tyget. De "avancerade" sömmarna går bakåt ibland (beroende på söm) och då ska man låta den gå bakåt.

Men om det är så att du inte drar i tyget så behöver tyvärr symaskinen lämnas in för service. Om det är så att den syr bra i raksöm men inte annars.

Yamata är tyvärr inte precis känd för att vara bra märke.
Om det går och du fortfarande är inom rimlig tid och du köpt från någon "stormarknad" kanske du kan be om att få pengarna tillbaka och gå till en sybutik som reparerar symaskiner, de brukar också sälja begagnade symaskiner som är servade och har garanti. För de pengarna får man bättre symaskin. (man kan själv räkna ut att dåtidens dyra maskin är bättre än dagens budgetmaskin) Provsy alltid innan köp!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 17:07   #3
burt burt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 3
Det är nog maskinen det är nått fel på. Sydde fyra kuddar utan problem. Misstänkte att den inte var en höjdare.

Får nog följa ditt råd om en äldre maskin, har ögonen på en redan.
Tack för svar
burt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons