Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-27, 10:24   #1
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
Behöver hjälp så fort som möjligt!

Har en maskin som jag köpte för ett år sen. Nu har orginal nålarna tagit slut och jag har köpt nålar som ska fungera till alla maskiner. Men nu går de nålarna sönder hela tiden båda vanliga synålar och jeansnålar. Kan det bara vara så att jag måste ha orginalnålarna till maskinen?

Har kollat metallplåten som sitter ovanpå maskinen med cm markeringar om ni förstår vilken del jag menar? Hålet där nålen går ner till undertråden. Där är det en repa kan det bara vara det som gör att alla nålarna går av???
Kan någon hjälpa mig att komma på vad jag ska göra för att få maskinen att gå igen?

Jätteglad för snabb hjälp!!!
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-27, 11:19   #2
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Hej!

Vad har du för maskin och vad är det för nålar du köpt?

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-27, 11:22   #3
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
Jag har en Yamata maskin så det är ju inte så bra kavlite.. Men jag har garanti kvar på den!
Nålarna sa dem på syaffären att de ska fungera till alla maskiner. De nålar som jag köpte till vanliga tyger stod de dessa siffror på 90/10.

Även jeansnålarna går av som sagt
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-27, 16:18   #4
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag kan inte tänka mig att Yamata har egna nålar, och jag tror nog du har fått "riktiga" nålar när du köpte nya eftersom du inte köpt dem på typ Coop eller ica.
Vad händer om du sätter i en nål (ingen tråd) och vrider på hjulet för hand. Tar det i någonstans? Hela "upp och ner"-armen kan ha blivit sned om en nål kommit krokigt ner i mekanismen. Och då är det inlämning som gäller.
Löper över tråden fritt? Det är inte så att den kan ha fastnat någonstans och det är därför nålarna går av.
Repan du har på stygnplåten borde inte ställa till med nålbrott...om den inte är så pass djup att tråden kan fastna i den. Försök ta tag i en tråd ovanför och under hålet och gör en tandtrådsrörelse så kan du känna om den hakar i.

Lycka till!

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-27, 16:40   #5
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
hmm okej jag fick ett annat tips om att om jag hade plockat isär allt där undertråden sitter så kan jag ha satt tillbaka det fel. Så jag tog ut det och satt in allt igen och nu verkar det som att maskinen fungerar igen! (peppar pepper)
Men om en nål till går av så lämnar jag in den så får ett proffs kika på den så får jag se vad som kan ha hänt.

Tack för hjälpen!
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons