Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-12-02, 13:38   #1
Bulltant Bulltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 16
Tolkning av mönster

Håller på med dessa; http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=42&lang=se.
Har nu kommit till den delen i mönstret då det ska stickas "2 rm tills". Innebär det 2 svarta maskor eller 1 svart och 1 vit? Ska det upprepas eller bara göras en gång i början på det varvet? När jag kommer till varvet efter, ska jag då minska bara en maska? Stickar största storleken och har nu 72 maskor som när jag är färdig med M1 ska vara 60 stycken.
Bulltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 16:08   #2
Talla Talla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
OK, vi ska försöka reda ut det. M1 är diagrammet för en rapport som du ska repetera 4 gånger runt varvet, eftersom du har 72 maskor och rapporten är på 18 maskor - enkel division Som jag förstått har du stickat 20 varv efter diagrammet och ska göra första minskningar. Hela det varvet ska stickas med det gråa tråden (om du följer färganvisningarna alltså). Du stickar 16 räta maskor, sedan 2 räta tillsammans, sedan 16 räta och 2 tillsammans o s v totalt 4 gånger. Nu ska du ha 68 maskor kvar. Nästa varv stickar du med vitt garn (natur i mönstret) - räta maskor hela varvet. Nästa varv är vitt igen, här ska du göra minskningar: 15 räta, 2 räta tillsammans, repetera totalt 4 gånger runt varvet. Nu ska du ha 64 maskor kvar. Sticka efter diagrammet till sista minskningsvarvet och det varvet ska också stickas med vitt garn: 14 räta, 2 räta tillsammans, totalt 4 gånger. Nu ska du få 60 maskor kvar.

Hoppas det hjälper
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-02, 16:46   #3
Bulltant Bulltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 16
Ja precis, mönstret upprepas hela tiden fyra ggr per varv. Fint, då tror jag att jag är med på noterna! Tack!
Bulltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons