Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-28, 17:12   #16
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag är också gammal fd rökare..någon sa att vi är värst (rabiata alltså)...

Så först Anna-Karin: kämpa på!!!!! Jag slutade säkert hundra gånger innan jag till slut bara tänkte att det är ju jag som ska bestämma; nu är jag ju slav under cigaretten, jag vill inte vara någon annans slav! Det är sjutton (eller 18? hmmm) sedan! Med det vill jag säga att det går, det är ingen omöjlig uppgift. Och man förstår ju rätt lätt hur farligt det är med tanke på abstinensen...och svårt sluta...jag tror beroendet är värre än heroin!

Men självklart ska man ta hänsyn!

Sen vet jag ju hur fruktansvärt irriterad och påhoppad man känner sig som rökare och jag antar att det är för att man vet att de som inte röker har rätt...för hur kul är det egentligen hålla på med något man VET är livsfarligt,både för sig själv och andra?

/M
monicka är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:17   #17
Trulan Trulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 108
Både jag och min son är allergiska mot rök, parfym och vissa djur. Det är ett rent h-e när folk röker vid entréerna till affärer och köpcentrum. Man måste ju gå igenom molnen för att komma in eller ut. Det skulle underlätta otroligt om folk kunde ställa sig några meter bort med sina stinkpinnar.
Allmänna kommunikationer är inte att tänka på. Man kan ge sig sjutton på att har inte någon medpassagerare rökt eller hällt på sig parfym så har den gosat med katten. Som tur är bor vi i en liten stad så det är cykelavstånd till allt. Annars får man ta bilen även om det inte är miljövänligt i alla lägen.
Trulan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:23   #18
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Jag tar numer på mej mina stallkläder (nej jag är inte allergiskt mot djur) när jag åker till affären. Varför skall jag ta hänsyn när rökarna inte gör det?
Om det är OK för dig att tänka så, så är det självklart OK för rökare/parfymbärare också. Mycket märkligt beteende av en astmatiker/allergiker, må jag säga, att medvetet utsätta andra för en så stark allergen.
Sotis är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:25   #19
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Post

vill påminna er om reglerna!!!!!!!
artesaan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:32   #20
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Fritt forum är väl fritt?
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:49   #21
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Åh en forumvärs som försvarar oss rökare mot mobbing?!
Man tackar - det är inget man är van vid precis...
HeleneB är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:01   #22
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Om det är OK för dig att tänka så, så är det självklart OK för rökare/parfymbärare också. Mycket märkligt beteende av en astmatiker/allergiker, må jag säga, att medvetet utsätta andra för en så stark allergen.
Reagerade starkt på det här också. Ren tortyr av andra medmänniskor med alllergi.
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:01   #23
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Citat:
Trulan skrev: Visa inlägg
Det är ett rent h-e när folk röker vid entréerna till affärer och köpcentrum.
Detta är ju något som ska tas upp till politiker. Alla askfat är ju vid entrén. därför blir det lätt att man står där tills man rökta upp.


artesaan vilka regler ????
ann_blom är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:06   #24
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
tycker det låter som personliga påhopp om du läser riktigt noggrant. Diskussionen borde vara saklig
artesaan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:10   #25
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Det har en tendens att alltid bli personliga påhopp när det gäller rökning av någon anledning...
Det finns väl ingen annan allergi som ger så stora reaktioner och rubriker?
HeleneB är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:17   #26
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kan erkänna att jag hoppar på och det står jag för. Jag är inte sämre människa än så men jag menar det jag säger.

Jag är rökare men jag är också hänsynsfull. I överkant hänsynsfull och blir så urbota less på allt tjafs om oss rökare. Som om vi var pestsmittade eller nåt ännu värre. Jag röker aldrig i närheten av någon som är allergisk och jag frågar alltid om det är ok. Även utomhus!

Det gör inte den som klampar in på ICA i hästkläder och utsätter andra för allergichock.
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:32   #27
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Varför ska rökarna skyddas? Jag tror att det "jävla liv" rökarna håller på med är för att de innerst inne vet att det är de som har fel, och att de borde sluta röka, så det blir lätt att ge upp och gapa då.

Jag bär ingen parfym eftersom jag är ovän med syntetiska dofter och jag har inga djur hemma, så jag kommer inte ut med lika mycket allergener.


Jag vill ge kudos till alla som försöker sluta röka. KÄMPA på! Det blir bättre!!
ichigo är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:38   #28
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Klart som fan att det är fel att röka men att få det slängt i ansiktet i tid och otid är fördjävligt rent ut sagt. Tala om för en narkoman att slänga sprutan så är han/hon fri nästa dag. Ni vet fasen inte vad det handlar om när ni snackar om rökare. Det är en drog och den lägger man inte ner bara hux flux bara för nån allergiker skriker lite. Då flyttar man sig från allergikern och allergikern kan dra runt kvarteret.
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:46   #29
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Egentligen är det väl inte så stor skillnad om man röker eller ej,alla är vi ju människor De vi borde komma i håg är att ta hänsyn till varandra.
artesaan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 18:56   #30
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Undrar lite om ni säger likadant till personer som är beroende av droger, alkohol mm som ni säger till oss rökare??
Jagar ni dom likadant och låter drevet gå?
HeleneB är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons