Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-06, 21:15   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
kissnödig???eller mobbad???

jag är kanske helt ute ( börjar bli medelålders )

men är det modernt att se kissnödig eller strykrädd ut på bild ??

roat mej att kolla bilder på kläder mm på olika sidor, och jag slås av att nästan hälften av alla kort jag hittat står man i positioner där man ser nästan strykrädd ut, eller som man e suuuperkissnödig....( med innåt tår, och lite vriden kropp.

Är det EMO modet eller ska alla stå så nu mera för att vara inne...ofta är det jätte söta tjejjer med snygga kläder, men det försvinner lixom när man mest sitter o funderar på om de är kissnödiga eller mobbade??

Som konstnär är jag sådan att jag gärna tittar bakom bilden, letar efter budskapet, det bilden vill förmeddla när man inte har en detalj man visar utan en helhet. när jag suttit o kollat på nätet gick jag hit ojodå det är samma position här,,,

snälla förklara för mej för jag tycker sådant är lite kul, hur det har blivit en trend och vad man vill uttrycka med positionen

Troll som filosoferar på kvällskvisten
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 21:47   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Hej Troll..
Förstår precis vad du menar..frågade svägerskan om samma sak härom dan. Likaså så ser alla ledsna ut utan anledning.

Tydligen är det lite av denna EMO trend som gjort att alla ser likadana ut på bild. Förstår mig inte riktigt på detta men så är det tydligen

/Bellatrix som oxå sitter uppe denna kväll
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 21:50   #3
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Wink

Hej !
Tydligen inte bara jag som undrar ...
Trodde att jag såg fel i början men fler o fler såg ju ut så . Måste vara jobbigt att stå så om det är en modegrej ? !!.Vore kul att få svar från någon som kan det hela .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 23:09   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag trodde det hade med ålder att göra. Är ju lite äldre än ni och har nog reagerat på dessa kissnödiga små töser men inget sagt. Men då har det inget med ålder att göra således.

Blir bestört när jag ser dessa bilder på kissnödiga små flickor i sina söta klänningar. Klänningarna är så söta och fina men hur dom visas upp gör mig beklämd. Det visas en kuvad liten tös i söt klänning, men det är tösen man ser och hennes historia.

Jag kanske har livlig fantasi men jag gillar det inte.

Gilla det eller eller inte men det är min mening angående dessa små kissnödiga flickor på bild.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 23:21   #5
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Jag tror jag vet vilken position ni menar och om jag har rätt så är den till för att man ska se sötare ut. Typ. Generellt sett så är den tydligare destå sötare kläder man visar. Den är väldigt ovanlig i kombination med lack och läder om ni förstår vad jag menar. ^.^
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 23:57   #6
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Nja Sanna förstår nog inte riktigt hur du menar, men hur som helst så har då jag aldrig lagt märke till att en "kissnödig" person skulle vara sötare än andra icke kissnödiga.
Dom sötaste anser jag vara dom som vågar vara sig själva i alla lägen,skönhet kommer inifrån. .
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 02:01   #7
Dandelion Dandelion är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 59
Jag kan tycka att tjejerna som gör sej till sådär på bild ser nedtryckta och förnedrade ut,känns lite taskigt att säja det men blir nästan upprörd över att de självmant ställer upp på det, ser inte det där som ska vara sött...
Dandelion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:12   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
sötare????

hela denna EMO kulturen är ju snedvriden..
man sitter o låssas skär sig i armarna o fyller i med spritpenna för att det ska se ut som om man skurit djupare än man har, man målar tårar i ansiktet för att alla ska se hur dåligt de mår. helst ska sångtextrena handla om självmord.

man ser "söt" ut om man ser ut som en femåring som är rädd för att bli slagen om den kissar på sej...

jag har en 16 årig dotter och ser denna kulturen på närmare håll än jag vill ( tack o lov har jag en dotter som tycker att EMO är missanpassat) dessa individer svämmar över i klasserna nu.

min dotter som verkligen vet vad lida är som varit med om en stor olycka, med livslånga men efter, frågade en dag en av sina klasskompisar varför man valde att se ut som om man skär sig, pratar om självmord som dett yttersta. svaret blev för att man syns!!

skrämmande tänkte jag då... i natt när jag skulle sova kom jag på att fasiken Troll, nu gör jag det ju. jag ser dom, jag söker en andledning om varför, och jag uppmärksammar. yuvärr känns det rätt ihåligt att de stackarna inte har någon som ser dem om de inte försöker se lika dana ut, låssas ta självmord, och låssas skära sig i armarna.

personligen har jag haft obehaget att se follk som skär sej på riktigt, konstigt nog brukar dessa inte använda saker för att förstärka detta utan gör allt för att dölja det...

Jag blir bestört bara att tänka tanken, hur kan någon kommit på att man ser SÖT ut när man ser ut som man är förnedrad!!!
Stackars barn, stackars föräldrar!

Skönhet kommer av att det bara finns en av en , att unikumet i personen gör den värd att minnas och stanna kvar i hjärtat, det är skönhet med mänskligheten i mina ögon...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:31   #9
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
i min egen lilla värld

är det så illa, tänk att jag har inte lagt märke till eller sett detta fenomen? *bakom flötet!*

JAg tror att hela vår kultur är fel. Allt skall vara skönhet och perfekt, går inte det så får man väl vara bäst i att vara ful, eller förnedrad isåfall? Spelar roll?
Om man vänder och vrider på företeelsen som sådan (EMO) vad är den ett uttyck för?
Vad var motsvarigheten på "vår " tid, vad skakade våra föräldrar på huvudet åt?
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 09:46   #10
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Det är antagligen fel på mina associationsbanor...

Men när kvinnor (över 15) klär ut sig och fotograferar sig för att se ut som de är åtta år gamla så för det mina tankar till pedofeli. Jag tycker det är väldigt obehagligt så jag undviker sådana bilder.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:17   #11
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
det

är inte utan att mina tankar snuddat vid samma..
huva nu ryser jag
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:37   #12
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Haha jag har tänkt samma sak 1000 gånger, det ser ganska fånigt ut. Jag såg en tjej som gick på stan med sin kille, han gick normalt men hon gick med fötterna innåt, det såg fullständigt knäppt ut, och de fick hålla ganska låg hastighet för att hon skulle kunna hålla sig till sin popiga gång.
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:42   #13
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Jag kan inte påstå att jag är så pass insatt idetta ämne att ni ska lita på vartenda ord jag skriver här nu men...

EMO-kulturen är obehaglig enligt mig också. Att det är populärt att (låtsas) vara deprimerad och bara älti i det jobbiga i livet är ingenting mänskligheten bör sträva efter. Jag har själv varit där på riktigt och när jag ser EMO-kids så blir jag arg. Bli gothare istället för fasen och njut av livet! ^.^

Den här posen ni skriver om har dock ingenting med denna sub-kultur att göra. Om man ska binda den till en sub-kultur så är det snarare lolita, som någon snuddade vid längre ner på sidan. Lolita-kulturen går ut på att göra revolt mot allt som förväntas av tjejer i 15-25 årsåldern, att inte vara så mogna som vi förväntas vara. Men den förespråkar också artighet, lugn och estetik i form av tepartyn och utflykter till vackra platser.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:53   #14
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
YEY

kul med ett insatt inlägg...



jag vill inte vara stor jag är liten o kan knappt hålla tätt. ännu en paralell till pedofili.

Det är ju ganska illa det oxå, att inte kunna acceptera sej som man är. tur att jag har mina Goth infulenser då

livet är en gåva, skendena i livet är underbara att utforska.

även när livet ger en sura citroner kan man pressa dem till ljuvlig lemonad!!


Jag är glad att du inte befinner dej där nere längre. Du är stark som tagit dej igenom demonerna!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 11:08   #15
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jättebra tråd, jag är gammal men jag reagerar också på detta nya som jag egentligen inte vet något alls om.

Vad handlar det om alltihopa, kan någon av er upplysa mig kanske, någon som är yngre och inte lika insnöad som jag...

Jag ryser när jag ser sånt här; att försöka se ut som en rädd, ledsen, och kissnödig femåring. Kanske är mina associationsbanor sjuka på något vis, men jag associerar till sex, pedofiler m.m. Jag har dåliga erfarenheter från min egen barndom och detta känns nästan farligt på något sätt...

Usch o Fy!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons