Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Broderimaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-06-11, 00:29   #1
heila heila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 15
Reparation/Service Husqvarna SE i Stockholmsområdet

Läste i en annan tråd att det ev fanns ett ställe i Sundbyberg där det gick att lämna in en brodermaskin utan att de behövde skicka iväg den.

Finns det fortfarande? Finns det något annat ställe där de kan göra reparationer av mer avancerade maskiner själva?

Eller har ni förslag på någon som har bra/bättre priser på reparatioer och service, gärna i söderförort.

Naturligtvis havererar eländet när jag behöver den som bäst . Blir till att låna en maskin om det inte går fort att reparera.

/Helena
heila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-11, 19:57   #2
PernillaFe PernillaFe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 40
Jag skulle lämna maskinen till symaskinsbutiken på St Eriksplan. Såvitt jag vet så är det mannen som har butiken som lagar och servar symaskinerna själv.

Verkstan i Sundbyberg har jag lämnat min maskin till under garantitiden. Den ligger mycket avigt till och jag tycker de var ganska snorkiga där.
PernillaFe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-13, 08:37   #3
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Stället i Sundbyberg är pålitligt. Jag har haft flera vanliga symaskiner inlämnade där. Om en del byts ut så får man den trasiga tillbaka. Maskinerna har funkat som de ska efter genomgång där. Senast fick jag vänta i två veckor.

Han vid St Eeriksplan är vänlig och reparerar själv. Men där tar det slut för han gjorde inget åt problemet på min maskin, bara tog betalt. Jag tror inte att han söljer brodermaskiner. Trots att jag klagade och var av med maskinen i ytterligare en vecka gjorde han inget. Så jag körde till Petar i Tyresö som snabbt konstaterade att synkningen var fel. Min maskin funkar fortfarande efter hans insats. Dessutom var han inte dyrare.

Jag skulle i första hand vända mig till en som säljer brodermaskiner av ditt märke och höra efter vilken reparatör de anlitar.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-14, 21:18   #4
heila heila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 15
Tack för svar. Jag har lämnat in den på Husqvarnaaffären i Huddinge. Hoppas att han är bra på att fixa maskinen. Jag har inga tidigare erfarenheter av honom.

Just nu går min reservmaskin, en HQ Prisma 990 för fullt så jag måste ha klart medeltidskläder till sonen som ska på Lajv i sommar.
heila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons