Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-10-08, 13:30   #1
Ann-Cathrine Ann-Cathrine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 1
Question Byta kläpp/löpare utan ny dragkedja?

Jag skulle behöva byta enbart själva kläppen/löparen i en dragkedja där jag inte kan ta bort några "stoppbitar" i änden då dragkedjan är sydd så att den går in direkt i ett kuddfodral. Jag är inte ute efter att byta hela dragkedjan utan skulle vilja få på en ny löpare/kläpp "direkt på" dragkedjan. Är detta möjligt?

Jag tänkte på något sätt att vidga lite på över och nedre del av kläppen med tång, sen "vika in" dragkedjan och sen knipa åt med tång igen.

Eller finns det andra smartare sätt?

Det måste vara en kläpp i samma färg som tidigare så jag kan inte använda reparationskit eller ersättningslöpare i helt andra färger eller storlekar.

Hoppas på tips!
Ann-Cathrine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 15:48   #2
rymden rymden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 55
Byta löpare

Har bytt många dragkedjor som inte har någon stop, så visst går det. Det är dock ingen bra idé att böja ut den nya löparen även om det går. Materialet försvagas för varje gång den böjs och snart börjar dragkedjan dela på sig. Bästa sättet att byta löparen är att öppna upp i början/slutet (troligen har du en söm som går rakt över dagkedjan)och trä på en ny löpare. Om du har en spiralkedja så måste du öppna i botten på kedjan för att kunna trä på den nya. Med en delrinkedja (en med plasttänder) kan du välja att trä på den från viket håll du vill.
rymden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 11:34   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Bibbis Textil har sålt en löpare som du kan montera på. Vet inte hur stor den är. Kontakta och fråga henne, skicka bild på din dragkedja. Hon kan nog hjälpa dig vidare.
www.bibbistextil.se
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
klöpp, löpare, reparation

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons