Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-29, 08:35   #1
ChGg ChGg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 2
Köpa symaskin i webbshop?

Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att köpa symaskin via webbshop? Var ifrån har ni då handlat? Är ni nöjda med köpet (inte maskinen i sig utan själva affären)?
Jag är ute efter en Pfaff-maskin.
ChGg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 10:40   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp jag köpte två maskiner från Sewing machines direct i UK och jag är nöjd med servicen från deras sida. Nackdelen är förstås att man inte kan provsy innan. Om jag fått provsy så skulle jag nog ha köpt en annan modell av den första maskinen.

Men om man är 100% säker på vad man vill ha och prisskillnaden är extremt stor (stor nog för att ge dig marginal och lite till för att ev behöva skicka tillbaka med posten fråga gärna ang detta här, betalar de för frakten tillbaka vid garantiärenden? gäller båda inrikes o utrikes-butiker!) kan man gott och väl köpa online.

Men om marginalen är kort så är det bättre att köpa lokalt. Man stödjer lokala butiker så de inte går omkull. Ibland kan man också pruta ner priset.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-30, 14:11   #3
Leight Leight är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 1
Näthandel...

Hej!
Jag är åsså i symaskinsköpartagen och funderar på att handla på nätet. Jag är lite osäker på vilken maskin jag ska välja men har fått upp ögonen för Pfaff. Men jag tror nog inte det känns ekonomiskt försvarbart att köpa den lokalt eftersom modellen jag tittat på kostar 600 kr mer då. Vänliga hälsningar Leight.
Leight är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-30, 14:18   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
600 kr är ju ingen skillnad... Skillnaderna man brukar prata om är tusenlappar. 600 kr tycker jag du borde kunna pruta bort lokalt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-04, 10:24   #5
Kalasbyxan Kalasbyxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 7
Jag har handlat från SMD (Sewing Machines Direct) och kan inte annat än hylla den supersnabba och trevliga servicen + korta leveranstiden. Jag klämde och kände i min lokala butik - men det blev nätet eftersom maskinen var nästan 2000 billigare där :-)
Kalasbyxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-04, 18:04   #6
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Hej!
Jag köpte min overlock på Symaskinwebbshoppen i aug. Funkade jättebra, snabba leveranser och vettiga svar på mejl.
Var först tveksam eftersom priserna var så otroligt låga men bestämde mej för att köra och det har jag inte ångrat.

Har iof bara haft min maskin i 3 mån men jag trivs jättebra med den och har inte haft några problem.
Vet inte hur det skulle funka med reklamation, byte eller annat strul, men kan tänka mej att det skulle gå bra också.

Fick maskinen 2 dagar efter att jag beställt.

Det ända jag kan känna var tråkigt med att köpa på nätet var att man inte fick någon kurs/genomgång på maskinen. Men det följde ju med en instruktionbok och med lite envishet och tålamod så lärde jag mig sömnadsinställningarna själv.

Lycka till
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons