Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-05-21, 01:08   #31
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Jag blev plötsligt lite mer sugen på industrisymaskin nu. Synd att jag inte riktigt har plats för "eget" bord då jag redan inrett arbetsområdet. Gamla hushållsmaskiner kan man ju placera i låda men det går ju inte med industri just pga det du säger, Kanvas, att det drivs med rem.

Undrar om man kan hacka gamla pfafffen till och bli lite kvickare. Eller nej. Det skulle nog vara lättare om jag hade kvar 230:n som hade extern motor på rem. Men den bytte jag ju bort mot min 332 som har friarm, och inbyggd motor. (egentligen skälet var att 230:n hade många problem som symaskinsreparatören inte kunde fixa så jag fick utbytt.)

Så ett par tusingar för en kvick (dvs snabbare än hushåll) och stark raksömsmaskin utan bord skulle jag slå till.
Klart du har plats. Handlar bara om prioriteringar.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 01:51   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har redan gjort mördande prioriteringar.. Har pytteliten bord klippbord/arbetsbord blott 150x60 cm... vill inte att den ryker.
(och jag blir galen om det är rörigt)

Och min sambo tycker att jag redan ockuperat lägenheten och han har rätt, typ 20% av lägenheten består av hans prylar (så att säga)...

Men om vi flyttar till ngt större, så kanske.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 10:47   #33
SyEmma SyEmma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 78
Det är klart det krävs arbete och kunskap för att starta eget, tro mig, jag har redan haft två företag av olika typer. Det är som sagt ingen stor verksamhet jag ska starta, jag ska ha en hobbyverksamhet för att kunna tjäna lite extra. Jag kan en hel del om att starta eget, och beroende på vilken nivå man lägger sig på så klarar man sig faktiskt på en "vanlig" hushållsmaskin, bara den är ordentlig.

Jag har samma problem som dig ichigo, jag har inte plats för en industrimaskin (tror inte heller att jag faktiskt vill ha det, nu när jag insett vad det är, även om de säkert är superbra). Och visst, det handlar om prioriteringar. Men i mitt fall är det en prioritering av: en industrimaskin eller möjlighet till att ha flera maskiner. Och då väljer jag hellre fler maskiner som jag kan byta plats på, då jag vill ha bred användning, som jag sagt flertalet gånger.

Jag har börjat på en kravlista, men jag är kvar på den här sidan för att leta mig igenom massa gamla trådar efter tips på vad som är bra att titta på när det gäller symaskiner.

Och när det gäller att fålla på overlock förstod jag att det inte kunde stämma fullt ut. Jag har dock läst det, så det är inte jag som hittat på att det skulle fungera. Men jag antar att det gäller maskinerna där man kan ta bort kniven!
SyEmma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 11:10   #34
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Skulle man inte kunna göra en funktion på sysida är man kan mata in uppgifter om symaskiner. Om alla matar in uppgifter som sina maskiner, så skulle det bli en stor och fin databas, med både nya och gamla maskiner utan att någon skulle behöva slita häcken av sig.
Uppgifterna i denna bas ska vara objektiva. Motorstyrka, tillbehör, finesser och mycket mera.

Recensionerna talar om hur det är att sy på maskiner, så båda behövs.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 11:38   #35
SyEmma SyEmma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 78
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Skulle man inte kunna göra en funktion på sysida är man kan mata in uppgifter om symaskiner. Om alla matar in uppgifter som sina maskiner, så skulle det bli en stor och fin databas, med både nya och gamla maskiner utan att någon skulle behöva slita häcken av sig.
Uppgifterna i denna bas ska vara objektiva. Motorstyrka, tillbehör, finesser och mycket mera.

Recensionerna talar om hur det är att sy på maskiner, så båda behövs.
Bra idé! Helt klart tänkvärt, det skulle ju vara guld värt
SyEmma är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
filtrera, jämförelse, produktjämförelse, symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons