Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-09-15, 23:51   #1
zehougi zehougi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 1
Question Singer - en kvalitetsprodukt?

Jag undrar lite över hur man skall se på en Singer-symaskin.
När är det egentligen maskinen kan klassas som "bra"? Ungefär vilken prisklass pratar man om då?
Jag har sett en Singermaskin för ca 3000 kr, innebär det att den är för billig för att kunna anses som bra?

Jag har inte orken att provsy maskiner, jag vill ha en maskin som kan sy genom "vanligt" bomullstyg och är lättmanövrerad. Är det någon som har något tips kring detta?
zehougi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 07:31   #2
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Nu har jag en Singer Curvy se´n 1,5 år, använder den till vanlig sömnad. Jag är mycket nöjd med den, dessutom är den ganska tyst. Då jämför jag med min gamla Singer, som jag hade i nästan 30 år, jag servade den själv - aldrig några problem den bara gick o gick. Mycket av tryggheten med min gamla Singer gjorde att jag fortsatte med det märket.
En liten väglednng kanske???
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 22:09   #3
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Har en kombinerad sy och brodermaskin Singer Futura som jag är jättenöjd med.Har iof ingen erfarenhet av dem annars.
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-18, 23:09   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Dagens Singer är rena skräpet om man jämför med Singer för 100 år sedan. I det avseendet kan man säga att märket gått ner sig rejält.

Men i jämförelse med andra symaskiner i samma prisklasser är det ganska jämnt och mest fråga om tycke och smak.

Jag har för mig att Singer inte ens har egen fabrik utan allt tillverkas i Asien och det är därför det är "jämnt" mellan märken i sina prisklasser eftersom alltfler märken inte längre har egna fabriker utan tillverkas i samma/liknande fabriker i Asien.

Så det är mer frågan om tycke och smak nu för tiden... Provsy är det allra viktigaste. Men det gäller oavsett om man köper billigt, dyrt, beg, nytt, alltid provsy.

Varför vill du inte provsy?

Om du aldrig sytt tidigare kan du köpa en maskin rakt av för ca 4-5000 kr och förmodligen bli nöjd.

Men om du har sytt tidigare så har man automatiskt vissa preferenser och kommer jämföra och då är det bästa att provsy....

Det säger jag bara i egen erfarenhet.. Jag köpte symaskin som jag inte provsytt och jag hatar att sy på den, för jag har sytt på massor av symaskiner och bildat min egen preferens. Overlock köpte jag också utan att provsy men där har jag i princip noll erfarenhet så den jag köpte blev min referensmodell och blir "nöjd" med.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
billig, kvalitet, singer, symaskin, tips

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons