Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-07-27, 16:18   #1
Lita Lita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 18
Var köpa?

Jag har äntligen kommit igång med min farmors gamla knyppeldyna, men jag inser att det kommer komma en dag när den tråd jag fick med dynan kommer ta slut, så jag undrar helt enkelt var man kan få tag på tråd för knyppling någonstnas och om det är något man ska tänka på (mer än att jag tror jag har fattat att det ska vara lintråd)?
Lita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-27, 18:56   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
http://www.gavialace.com/

Här finns massor .....och kvinnan som driver Gavia Lace är mycket kunnig.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-03, 17:13   #3
gunnelssv gunnelssv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 49
matrial

www.svenskaspetsar.se
De har matrial
Mvh Gunnel
gunnelssv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-04, 13:53   #4
Lita Lita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 18
Tack så mycket för tipsen, nu ska jag bara föröka klura ut vad för slags tråd man ska köpa Men jag har en biblioteksbok till hjälp
Lita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-04, 15:07   #5
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Här kommer lite fler länkar som kanske kan vara nyttiga. Har nyligen införskaffat en knyppeldyna själv å ska snart börja. I linköping har vi en knyppelbod där de säljer garner mönster mm. kan vara värt att kolla om ni har något sånt i din närhet.

http://www.knyppeldynan.se/
http://www.hhansen.nu/knyppling.htm
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-05, 13:40   #6
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Citat:
Lita skrev:
Tack så mycket för tipsen, nu ska jag bara föröka klura ut vad för slags tråd man ska köpa Men jag har en biblioteksbok till hjälp
Ta med dig tråden till affären Det är svårt att lista ut själv vilken tråd det ska vara om man inte har banderollen kvar. Man kan jämföra trådar genom att lägga en tråd från vardera spolen som U-n om varandra och snurra dem hårt. Då för man fingrarna över tråden och där de sitter ihot och man kan känna om den ena är grövre än den andra.
Om du inte har någon affär i närheten så skicka med ett prov på din tråd när du ska beställa. Det finns hel-, halv- och 1/4-blekt tråd för att riktigt ställa till det
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-17, 01:19   #7
Tattaren Tattaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 1
Vill bara tipsa om det det går utmärkt att köpa material från Danmark via www.nytiknipling.dk
Sidan drivs av den danska designern Aase Nilsson som gör trevliga mönster i fri knyppling som vi använder oss mycket av här nere i södra Sverige.
Glöm inte "Hela Sverige Knypplar-dagen" den 8 september. Själv håller jag träff strax utanför Malmö och det är bara att anmäla sej om man har lust. Där kommer även att finnas lite material och mönster till försäljning från olika deltagare.
Tattaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons