Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-03-17, 14:56   #1
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
Oönskade veck i ryggen

Kanske kan någon hjälpa mig?

Jag håller på att sy en top - typ ett fint linne, i ett normalgrovt, lite stretchigt tyg. Linnet ska vara tight och figursytt. Problemet är att det veckar sig jättemycket i ryggen... Det beror säkert på svanken och de kvinnliga formerna - men så får det ändå inte se ut...

Vad göra?

Jag kortade av bakstyckets mönsterdel i midjan innan jag klippte ut tyget - det har jag hört ska vara bra, men resultatet är ändå inte perfekt...

Jag har testat att ta ut linnet - men då blir det för "o-tight" och om jag tar in mer så blir det ingen skillnad - lika veckigt.. Jag skulle kunna vika in en del av det som veckar sig och sy en söm över, då blir det slätt - men jag vill helst ha ett helt bakstycke...

Har ni några tips å råd - det är säkert superlätt att fixa detta - jag kommer bara inte på det...
MVH /Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-18, 08:23   #2
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Kan du inte göra två besparingar i ryggen? Jag tror att det heter så, man syr en söm på var sida om mitten av ryggen som är någon cm i mitten och går ut i "ingenting" i början och slutet. Svårt att förklara men det blir fint!! Hör av dig om jag inte kunnde förklara. Det är verkligen lätt!! Lycka till!! Malin J
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-18, 11:18   #3
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
resultatet

japp - jag gjorde så - blev kanonfint! Tack tack!
/Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons