Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-10-06, 10:01   #1
Tillan Tillan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 47
Lightbulb Behöver goda råd om designer I!!!

Hej alla glada sysidanmedlemmar!! Jag ska köpa en begagnad Designer 1 hade jag tänkt! Skulle behöva lite goda råd om vad man ska fråga om! Maskinen är köpt 2001. Om det inte är en maskin med usb, vad ska det då finnas isället? Kortläsare? Fungerar Husqvarna Rose disketter/kort till designern samt kan man använda rosens kortläsare? Tacksam för svar! Tack på förhand till alla designerproffsen där ute!!
Tillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 10:52   #2
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Kontroll är a & o...

Hej Tillan

Ska du köpa den privat eller från en affär?

Köper du den privat får du inte med någon garanti och då ska du vara extra noga med att allt fungerar, sy vanliga sömmar, spola upp undertråden, prova att välja olika menyer och ändra på bredd - längd på sömmarna etc.

Sätt på broderenheten och brodera ett lite brodyr för att se att allt fungerar, välj ett med flera färger för att se att maskinen stannar vid färgbytet i brodyret.

Tänk också på att du inte har fabriks garanti kvar på en maskin som är över 5 år, så priset ska inte vara för mycket, sen om det följer med extra delar kan det bli något mer men jämför med priset att köpa en ny maskin med då 5 års garanti etc.

En Designer I har diskett som läsning så du behöver inte ha din kortläsare som du använder till Rosen. Dom nya Designer I från i år har USB port i stället. Det går att bygga om dom äldre till USB port också men räkna då med ca. 4.700 - 5.000 kr med delar och arbete.

Det är just nu också en kampanj på Data program till en ny Designer I samt en extra rabatt på maskinen ( kontakta din närmaste återförsäljare för mer info eller till oss i Sandviken ) för att du inte ska känna dig lurad på ditt begagnade köp mot en ny Designer I symaskin i dagsläget.

Hälsningar:
Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
Licensierad återförsäljare av Husqvarna Vikings Dataprogram & Service Diplom på Husqvarnas symaskiner inkl. Designer SE
www.husqvarnasandviken.com
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 11:08   #3
Tillan Tillan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 47
Smile designer 1

Tack Janne!
Finns det någonstans i displayen på maskinen där man kan kolla hur mycket den har broderat samt sytt?
Tänkte på det med en servning. Vad på ett ungefär kostar en sådan?
Mvh Tillan
Tillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 11:11   #4
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
desgner 1

Hej jag håller med föregående skrivare.
Får du maskinen till rätt pris så behöver du
inte ångra dig. Jag har haft bara glädje av min
maskin.Du får hjälp av en försäljare att uppdatera
om du inte fixar det själv.
Lycka till.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 11:21   #5
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Färgskärmen...

Hej igen

Färgskärmen på Designer I & Designer SE ger info. om det mesta, trådfärg, brodyr storlek etc. och då givetvis också hur många stygn som du har broderat samt hur många stygn som är kvar att brodera.

Service pris kan man inte säga något om beroende på vad för fel det är och vilken modell av symaskin det gäller. När man har fått problem med något, försök att ge så mycket info. om felet som möjligt för att underlätta felsökningen till service verkstaden.

Hälsningar: Janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 11:57   #6
degdala degdala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 192
Jag har en Des1 ung. lika gammal.
Du för över broderierna till en diskett som du stoppar i maskinen, som läser av filerna och broderar ut dem.
Det innebär att du MÅSTE ha ett program som inkluderar disketthanteraren.
Det ingår i programmet Costumizing.
Programmen är dyra så försäkra dig om att programmet ingår i köpet.
Du klarar dig inte utan programmet om du vill ladda ner gratis motiv från internet.

Jag glömde säga att om du inte har diskettstation på din dator så får du endera bygga om maskinen för USB eller helt enkelt installera en diskettstation i datorn. MYCKET billigare! Om det följer med ett program, så förvissa dig om att du får med en s.k. "dongel", annars fungerar inte programmet.
Se till att alla enheter passar ihop.

Senast redigerad av degdala den 2006-10-06 klockan 13:27.
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 13:08   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Det går även att läsa av på displayen hur många timmar maskinen sytt totalt.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 13:47   #8
Tillan Tillan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 47
Thumbs up Designer 1

Hej! tackar för att ni svarar på det jag undrar över!! Har en husqvarna rose nu och har proffessional plus programmet. Kollade även min dator & på den fanns det faktiskt diskettstation, som tur var. Då behövs inte någon kortläsare som till rosen!
Men det här med att se hur mycket den begagnade maskinen har sytt! (totalt) Var kollar man det? Finns det undermenyer som man måste gå in under? /Tillan
Tillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:48   #9
heba heba är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 39
Hur läser man av hur mycket maskinen har sytt totalt?
/Helene
heba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 16:35   #10
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
barkle skrev:
Det går även att läsa av på displayen hur många timmar maskinen sytt totalt.
Mig veterligt kan man nollställa den funktionen för att sedan börja på ny räkning. Så lita inte alltför mycket på den uppgiften....... vill bara säga det som en liten info.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 18:41   #11
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Ett tips till tänk på att disketterna kommer att försvinna ur marknaden om inte så om en 5-10 års perjod. Detta har jag hört av flera olika håll men det vet man ju inte helt säckert men men. Ha det i tanken utvecklingen av tekniken går ju bara framåt det är ju USB som ligger iframtiden.
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 18:53   #12
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Du kan nollställa, så att du ser te.x hur länge ett broderi eller annan sömnad har tagit.Lämnar du in maskinen så kan dom se hur många timmar maskinen har gått.Precis som när du byter bil,och tittar på hur många mil den har gått.Lite rörigt kanske.
Rätta mig om jag har fel.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 19:07   #13
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Min Designer SE kan jag nollställa helt och hållet.Därefter ser jag/eller ev serviceman aldrig mer hur många timmar maskinen sytt före nollställningen. Alltså inte att jämföra med "bilmilen". Vet inte om detsamma gäller för Designer 1.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 19:43   #14
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej . jag har också för mig att det är så på D1 som Lena säger, det är bara sercvisen som kan se hur mycket den har gått hur det är på SE har jag inte tesstat merän att man ser tiden hur mycket maskinen har varit igång totalt?????
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons