Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-17, 21:30   #1
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Att starta eget

Jag tror att de flesta av er som tänker starta eget för att sy i stretchiga tyger har för höga förväntningar på erat arbete. I en del av fallen har det varit väldigt fult sydda plagg. Och att sy i jersytyger är ju inte speciellt avancerat.Börja sy kostymmer kavajer och klännningar istället så får vi se hur många som köper erat arbete. Jag vill inte vara elak men ni tror att ni är bättre än kineserna som vi importerr från och so är billigare än ni och snyggare.........................
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 07:02   #2
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Och vad är det för mening med att starta upp en ny tråd om detta? Tror folk att dom har förmågan att starta upp något eget så låt dom tro det...antingen så fungerar det eller så inte.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 08:00   #3
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
men tycker att det är för många som vill starta eget, egna arbetet måste vara proffsigt gjort och det är billigare att köpa färdiga produkter på HM eller dylika affärer. Så det är svårt att få rätt betalt.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 09:48   #4
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Det kan jag hålla med dig om...nu säger jag inte själv att jag är bäst, men det finns dom som försöker sälja där man ser att sömmarna är väldigt berg o dalbana o låg kvalite. Antingen så får man produkterna sålda eller ej. Själv är jag lite av en perfektionist och skulle aldrig kunna sälja något som jag tycker inte håller kvaliten eller ser konstigt ut.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 15:05   #5
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag har också funderat över hur man kan få sålt sånt som inte ser så välsytt ut. Oftast ser man fina saker men ibland undrar man.
Ska man dessutom ha det som inkomstkälla bör det nog vara väl synat i kanten innan man släpper ut det på marknaden.
Även om jag köper importerade billiga kläder så ska det hålla i sömmarna, annars gör väl de flesta som jag, går tillbaka till butiken och reklamerar.

En annan sak jag funderat över är webbshopar man har i sina bloggar. När jag läst reglerna för en blogg så får man inte ha det i kommersiellt syfte. Visserligen är det ett tag sen jag läste det så det kanske har ändrats. Intressant om någon förklarar hur det är.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-18, 23:27   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
De som säljer slarvigt sydda saker får ledsna kunder som inte återkommer. Så enkelt är det. Såvida det inte är en extremt populär persom som lever på uppmärksamheten. Sådana finns också!

Man kan sälja via sitt blogg, det beror nog på vart bloggen är. Så det går inte säga att man inte får sälja via blogg. Jag har blogbaserat site på mitt eget server, och mjukvaran tillåter att man gör vad man vill med det.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons