Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-25, 17:19   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
letar communities och swaps

Jag undrar om ni vet om några andra bra communities (om sömnad och liknande) på nätet i stil med sysidan, gärna internationella sådana med användare från olika håll. Jag undrar bl.a. för att det skulle vara kul att vara med i en "fabric swap" (byta tygbitar med andra), men också för att det alltid är kul att se vad andra håller på med och få tips och nya idéer.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 09:53   #2
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej! Jag är med i flera diskussionsiter på Yahoo. Där finns hur många som helst...man kan söka efter intresse, sewing, quilting, osv. Jag var med i en tygbytar grupp där, bl.a. Om du går till http://groups.yahoo.com/ och söker på "Fabric Swap", får du upp flera grupper som sysslar med sådant. Lycka till! Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 17:47   #3
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Nu vill jag svara på min egen fråga, eftersom jag har hittat ett helt underbart "community" på nätet. Om ni inte redan varit där, titta dit. Det finns på http://www.craftster.org och om man går in i forum-delen, på http://www.craftster.org/forum, så finns där massor av roliga forum för idéer och egna skapelser inom alla möjliga sömnads- och pysselområden. Dessutom finns massor av olika slags byten (swaps), t.ex. "wish swaps", där man skriver in en önskelista på vad man önskar sig men inte kan göra själv, så fixar andra det åt en, och själv gör man någonting annat åt någon annan. Enklare swaps också, där man t.ex. byter tyg eller egenhändigt gjorda nåldynor. Det enda negativa är att man måste vara medlem i en månad innan man får vara med i bytena, men då kan man ju alltid titta runt på de oändliga forumen.

Är redan beroende!

Senast redigerad av gavagai den 2006-07-30 klockan 19:58.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:13   #4
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Ikke så veldig internasjonal kanskje - men jeg er "fastboende" på den norske hobbyboden som har medlemmer fra hele Norden
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons