Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-23, 14:17   #16
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Det borde väl funka med vanliga bommullsband i lite bredare format.

Måste hem och testa
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 14:20   #17
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Funkar alldeles utmärkt med bomullsband i bredare format Jag använder polyster på mina hundhalsband eftersom det tål smuts lite bättre.

Här finns en tråd vart man kan köpa såna här papper och tips på vilka som funkar.

http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=4593

Senast redigerad av minx den 2007-02-23 klockan 14:43.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 14:59   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Men vad för press har du?

När jag kollat runt är de rätt stora och dyra. Visst, strykjärn funkar men det lär ju sitta bättre med en press om man nu vill satsa lite.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 15:11   #19
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Det finns massor med olika modeller i priser från 5000 och uppåt cirka.
Google på transferpress så kommer du hitta flertalet leverantörer.
Har man tur kan man få tag på en begagnad.
Min som jag har är den minsta modellen a4 när jag får råd med en storformatsskrivare kommer jag investera i en större. Det blir mycket skarvande om man ska trycka långa band.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 16:16   #20
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Anna, som vanligt visar du upp urproffsiga produkter.

Jag blir stum av beundran....(och grön av avund...*skratt*)...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-24, 18:37   #21
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Så snällt att du tycker om de
Om ni har svårt att få tag på tryckpress så kan jag hjälpa er med etiketterna till materialkostnad (Plus 1 kr per etikett)
Alt. Bor ni i västerbotten kan jag gärna ordna en etikettkväll i min atelje där vi kan trycka/ designa våra egna etiketter.

Senast redigerad av minx den 2007-02-24 klockan 18:44.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-24, 21:03   #22
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag har tidigare gjort egna etiketter med iron-on papper från Claes Ohlsson. Gjorde dem i word och skrev ut ett helt papper åt gången.Klippte sedan remsor som var lika breda som banden jag skulle stryka fast dem på. Sedan stryka och klippa lös varje etikett...

Att tänka på är att först skriva ut på vanligt papper så att man får rätt storlek och att lägga till utrymme för sömnsmån.

Sen tycker jag att priset på lapparna från minanamnband låter jätte konstigt. Min offert på såna lappar att sätta i sidan gav ett pris på 3,50:-/etikett... Då var lappen dubbelvikt med tryck på två sidor...
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-24, 23:28   #23
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Jag kan tänka mig att offerten från mina namnband varierar beroende på antal fäger etc

så claes olsson papper funkar för namnetiketter - kanon

När jag testade för nått år sen på t-shirttryck tyckte jag att de höll lite dåligt i tvätt men å andra sidan kan det vara jag som var dålig med strykjärnet.

/Anna
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 04:53   #24
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag har inte kvar några av de saker jag gjorde som fick claes ohlsson- etiketter men jag ska höra med dem jag sålde till hur de har hållt i tvätten, återkommer med svar
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 10:45   #25
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Sådana där tryckta namnband gjorde jag redan för 8 år sedan, när barnen gick på dagis, och jag har fortfaranda kvar långa remsor som man kan klippa ut en bit av och använda . Det går även att trycka dessa direkt på de färdiga namnlappar som sitter inuti kläderna, eller så använder man ett vanligt bomullsband.
/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:53   #26
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Min erfarenhet av transferpapper för strykjärn är att det inte är särskilt hållbart. Finns det något hemligt knep eller något märke som är bättre än andra?
Jag använde det som finns att köpa på Bokia
och dekorerade några t-shirts som efter två tvättar krakelerade, men det kanske funkar bättre om tyget inte är töjbart?
Jag har också använt transverpapper på ett bokomslag som finns i mitt album.Det tyget är stumt och har inte tvättats och bokenär fortfarande snygg, men jag börjar se att trycket inte riktigt tål nötningen i längden... små lappar i en sidsöm är förstås mer skyddade.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:12   #27
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Jag tror att den stora skillnaden i pris ofta beror på vilket företag man beställer från - ofta har de förvillande lika namn och webadresser. Som exempel är det lätt gjort att man förväxlar namnband.se och minanamnband.se eller tar för givet att det är samma företag.

Jag beställde från minanamnband.se och tyckte inte att det var så ruskigt dyrt med 139.- för 50 band. Sen tillkommer ju om man vill ha nån symbol eller ram på också, men det är ju per 50 eller 100.

Hos namnband.se kostar banden 119.- för 50 band vilket kan kännas billigare, bara det att det kostar extra för annan bandfärg än vit.

I slutändan kostar det lika mycket när man har tex svart text på grå band och även räknar in frakten, men det jag faller för hos minanamnband.se är att det finns fler teckensnitt att välja mellan.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 16:01   #28
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag har skrivit om det här på min hemsida, och det är stor skillnad på den sorten som ska dras bort omedelbart (medan det är hett) och det som ska sitta kvar tills det kallnat, och då lämnar en blank yta efteråt. Den som lämnar en blank yta håller inte lika bra, utan krackelerar, precis som Maria säger.

Lexmarks transferpapper tror jag är den som håller bäst, dvs ska dras av omedelbart, medan HP lämnar en "plastig" yta som spricker i tvätten.
/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2007-03-31 klockan 16:05.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 17:49   #29
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Tack Gunnsan!

(anske ska nämna att märket jag använde heter Decadry)
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-01, 15:53   #30
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
nNu har jag efterforkat lite ang claesohlsson papprena och de klaraar mååånga tvättar. Sålde plagg med egengjorda etiketter för över ett år sedan och kläderna har tvättats flitigt sedan dess, inget av dem har spruckigt eller blivi fult:-)

Jag har använt claes ohlssons transferpapper för mörka tyger och satt dem på fiskbensvävda bomullsband och de har tvättats på 40 grader.
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons