Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-10-09, 01:11   #1
heba heba är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 39
Husqvarna Designer 1

Efter ett långt uppehåll (7 år) och 2 flyttar har jag nu tagit fram maskinen igen, bara för att finna att den verkligen behöver omvårdnad från ett proffs (läs service på verkstad).
Hur som helst så fick detta mig att börja leta efter mitt program till broderiet - Embroidery 3D hette det. Jag fann dongeln i min sylåda, men jag hittar inte kartongen med cd-skivan (gissar att jag kastat den i senaste flytten )
Börjar leta igenom datorn och ser att jag på extern hårddisk har filerna, och provar att klicka på dom ikoner som är "program", men det går inte (vare sig med eller utan dongel i). På datorn är operativsystemet win 10.
Jag har en Designer 1 med diskettstation.

Lång ingress, men nu kommer mina frågor:
-Går det att "få liv" i mitt 3D program utan cd-skivan?
-Om jag köper nytt program t.ex Embroidery 6D - fungerar det med diskett eller är filerna så stora att man kommer få dela upp broderiet i många disketter?
-Är det vettigare att i samband med servicen även uppgradera till USB istället för diskettläsning?
-Vad gör jag annars med mina broderier som jag har på diskett (långt ifrån alla är märkta så motiven är okända då jag inte får upp dom på datorn).

Ursäkta ett långt inlägg, men frågorna snurrar nu i mitt huvud! Det var så roligt att ta fram maskinen, men bara för att finna att det har gått alldeles för lång tid - maskinen och utrustningen (och jag också) har blivit ifrånsprungen av tiden
heba är inte uppkopplad   Svara med citat
 

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons