Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-03, 22:27   #1
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Question Pedalen tar en promenad

Hur gör ni för att få pedalen att stanna kvar?? min flyttar på sig hela tiden. (Jag har lånat en maskin eftersom min är trasig.) Hur beter sig era pedaler?
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 22:51   #2
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Ja, det kan vara väldigt irriterande ibland om man har ett halt golv!
Skaffa ett gummerat underlägg och ställ pedalen på det så står den still.
Jag vet inte vad som är det exakta namnet på det jag menar, men det finns ofta bland husgeråd etc i en del affärer och är som en bordstablett som är lite refflig och med hundratals små hål i och har en gummerad yta med antihalkeffekt.

Är det jättebråttom och du inte hinner leta får du försöka lägga en matta under som ligger still, då borde pedalen snanna kvar bättre.Eller ställ en tung låda framför.

Lycka till! Hoppas du får riktigt kul med din lånade maskin önskar Åsa Ö

P.S.Ibland saknar jag den blytunga stillastående pedalen till min mammas gamla gröna Husqvarna från 1950-talet. Den satt lika stilla som en väluppfostrad hund som väntar på något gott. Såna finns inte mer...
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 10:53   #3
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Nej de ska vara lätta grejor nu för tiden.
Jag har parkett golv så halt det är det. Jag ska lägga en bit skummgummi under o se om det hjälper.Tack för tipset.Åsa Ö
Åsa S
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 12:01   #4
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
På Jysk t ex finns små rullar med s k antihaltmattor för bl a tangentbord. en rulle kostade 19:- och räckte till både tangentbord, pedal och till en liten matta. Rullarna är vitbeige och skummade i nätform.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 12:58   #5
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jo på Jysk och EM finns det rullar med antihalkmattor liksom, som man kan klippa till och lägga under stolsdynor etc.. Jättebilliga är dom dessutom.
Jag har flera under endel mattor som aldrig tycks befinna sig där dom ska, har man katter som ibland har vansinniga "race" som gör att mattorna flyger åt alla håll,så kan dessa anti-halk vara fiffiga.

Jag har en bit sådan under min pedal, för den vill annars fly iväg.. till sist sitter man halvt nerhasad för att nå till den, utan att man märkt hur mycket man får kämpa för att nå den
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 13:59   #6
squinteyed squinteyed är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 68
borde inte ett par remsor med tätningslist fungera som 'stoppare' också?
Ta någon hyfsat platt modell.
squinteyed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 14:20   #7
degdala degdala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 192
halkmatta

Den där mattan är också bra att lägga på bordet under undre bågen när man ska lägga i tyget, så ligger den still när man bökar.
Man kan klippa till bitar för instrumentbrädan i bilen, t.ex. för mobil,solglasögon etc. Den är bra till mycket.
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 14:28   #8
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Tack så mycket för alla tips. Tur att det finns Jysk i närheten får nog knat in där nästa gång jag åker till stan.
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 14:33   #9
subsoil subsoil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 13
disktrasa

om inte ditt golv är hyperkänsligt så kan du ju pröva med en lätt fuktad disktrasa...

eller några gummisnoddar på nåt sätt?
subsoil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-04, 15:44   #10
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Tänk vilka bra ideer man kan få när man läser olika sidor på sysidan. Jag har länge funderat på vad jag ska hitta på att ha under mina stickade tjocka toflor. Vi har laminatgolv nästan överallt och det är mycket halt. Men nu vet jag, jag har ju antihalk nät kvar sen jag sydde mig en knappnålsdyna med tillhörande trådsamlar påse (fast trådarna har en förmåga att hamna utanför, som bekant) Av den ska det bli sulor till mina tofflor, sen kan jag gå utan att hela tiden vara rädd att tratta på ändan. Hurraa för alla inspirerande sysida medlemmar. kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 17:30   #11
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Citat:
helen skrev:
Tänk vilka bra ideer man kan få när man läser olika sidor på sysidan. Jag har länge funderat på vad jag ska hitta på att ha under mina stickade tjocka toflor. Vi har laminatgolv nästan överallt och det är mycket halt. Men nu vet jag, jag har ju antihalk nät kvar sen jag sydde mig en knappnålsdyna med tillhörande trådsamlar påse (fast trådarna har en förmåga att hamna utanför, som bekant) Av den ska det bli sulor till mina tofflor, sen kan jag gå utan att hela tiden vara rädd att tratta på ändan. Hurraa för alla inspirerande sysida medlemmar. kram helena
Jeg tar sjansen på å svare på denne selv om det er et annet tema enn opprinnelig spørsmål. Til såler på tøfler anbefaler jeg skinn! Jeg har laget en leksjon på hvordan du kan lage deg egne skinnsåler til tøfler. Linken finner du i venstre meny i min hobbyblog.
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-17, 22:45   #12
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
o helene

Vilken trevlig hemsida du har. Fast bullarna rullade jag snabbt förbi, blev så sugen att om det inte hadde varit mittinatten så hade jag börjat baka. Det enda jag för tillfället har i skinn är min killes jacka och den är bäst jag låter bli. Det får bli nästa vinter med nya halkskydd
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons