Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-05, 21:37   #1
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Sy text

Hejsan!
Jag har en brother nv 900. Jag vill sy texter och undrar nu. Hur gör man när man skriver in en text i symaskinen och vill byta rad? Nån här som kan förklara det för mig. Vill ju kunna sy några rader text innan jag behöver flytta ramen. Snälla hjälp mig nån som kan, jag har letat och inte hittat den funktionen.
Tack på förhand.
Eva
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 23:15   #2
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Flytta nålen med hjälp av pilarna på skärmen.
Använd ev det medföljande rutmönstret som hjälp. Kom ihåg att ta bort det innan du börjar sy. Det har jag glömt ett par gånger.

se handledningen Spara o redigera mönster. sid 161 o 162 i min bok
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 23:28   #3
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Hejsan!
Ja, flytta ett ord kan jag. Men om jag vill skriva flera rader som kan få plats i ramen. Nu gör jag så att jag skriver in en rad i taget och sen syr den raden. Sen skriver jag nästa rad, då andvänder jag piltangenterna så att jag inte får texten på samma plats. Men jag tänkte mera att man kunde skriva in hela texten och få den inom ramen utan att behöva flytta ramen. Är du med hur jag menar? Exempel:

"Min bästa
Vän
är du"

MVH Eva
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-06, 08:19   #4
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Aha, nu förstår jag vad du menar. Det vore väldigt praktiskt. Men nej. Sån´t står det inget om i handledningen så jag förutsätter att det inte ingår i det här programmet. Får du veta något annat. Skriv gärna en rad!
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-06, 15:37   #5
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Att sy text

Hej igen!
Tack för att du försökte hjälpa mig. Men jag hittar heller inget om det i instruktionsboken. Men får jag nys om hur man kan göra det så skriver jag o talar om det.
Eva
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-06, 18:21   #6
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
Text

Hej !

Själv har jag inte samma maskin som dig,men med min Brother så ställer jag in textraden som ska ligga överst.Trycker på syr,tar in nästa textrad o för ner den nedanför första raden.Trycker på syr igen o upprepar rad efter rad tills önskad text ligger på plats.Hoppas detta hjälper dig lite.Tror nästan att din maskin funkar likadant. En rad i taget o bekräfta sy o börja från start med nästa rad-hoppas det funkar för dig . Lottisen.

När man syr text måste man ställa om trådspänningen -dra ner den -annars syns undertråden.
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 19:54   #7
Laalindaa Laalindaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 9
Citat:
Mejja skrev: Visa inlägg
Hejsan!
Jag har en brother nv 900. Jag vill sy texter och undrar nu. Hur gör man när man skriver in en text i symaskinen och vill byta rad? Nån här som kan förklara det för mig. Vill ju kunna sy några rader text innan jag behöver flytta ramen. Snälla hjälp mig nån som kan, jag har letat och inte hittat den funktionen.
Tack på förhand.
Eva
Hejsan!
Jag blev väldigt intresserad när du skrev att skriver text. Hur blir texten när du broderar den? har du någon bild eller exempel och visa?
Vore toppen!!
Laalindaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 06:28   #8
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Hej jag har för mej att tråden om att skriva text på flera rader varit uppe men kan inte hitta det, för det går.

Senast redigerad av laika den 2011-03-11 klockan 06:28. Anledning: felstavat
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-13, 10:20   #9
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Text!

Hejsan!
Här är en bild på doptäcket jag sydde. Det finns olika stilar man kan sy en text i.
Eva
Bifogade bilder
 
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons