Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2022-01-22, 18:51   #1
L4ijN L4ijN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2022
Inlägg: 1
Question Husqvarna 27-20

Hej, har en husqvarna 27-20 som inte fungerar som den ska. Undertråden hämtas bara upp ibland. Är det någon som har tips på vad som kan vara fel?
L4ijN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 02:12   #2
G-son G-son är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2015
Inlägg: 61
Försök hitta en servicehandbok, vet inte hur det är med Husqvarna men i många andra fall finns det på nätet.

Börja med rengöring och ny nål och trä om maskinen, det skadar aldrig. Hjälper inte det, kolla maskinens timing och nålstångens höjd. Vet inte hur det ser ut i den maskinen men principen är ju helt enkelt att nålen drar ner tråden, sedan ska någon form av krok greppa trådöglan, dra den runt undertrådsspolen och sedan ska övertråden dras åt igen, detta fungerar inte om delarnas position (nålhöjd främst) eller tiden när dom passerar varann är fel.
G-son är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-17, 00:42   #3
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
Är det undertråden som krånglar? Övertråden ska fångas upp och snurrar sedan runt ett varv tunt underspolen. Misstänker att det ät övertråden som inte fångas upp. Byt nål och kolla om skivan som snurrar runt underspolen fångar upp tråden från nålen.
Eller så gjorde du samma misstag som jag gjorde trädde in tråden bakifrån i nålen. På min maskin ska jag trä in tråden framifrån men jag råkade köpa en nålpåträdare där man skulle trycka in en bygel framifrån och så drog kroken in nålen bakifrån.
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
27-20, hjälp, husqvarna, industrimaskin, tips

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons