Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-30, 12:42   #16
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER, så vi ser hur många vi blir. Hittills är det bara Ingrid och jag...
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 16:27   #17
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Nu har jag anmält mig
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:25   #18
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Nu har jag också anmält mig.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:30   #19
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Att skriva flera stycken på rad "nu har jag också anmält mej" tillför inte tråden något som för den framåt. Swapmamman kan när anmälningstiden gått ut lägga upp alla anmälda i ett inlägg.

Tänk på att era inlägg skall föra diskussionen framåt. Det blir tråkigt att när man prenumererar på ett ämne och får ett mail om det så står det bara "jag med" osv.

Vänliga hälsningar/Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:36   #20
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Ja då får jag väl be om ursäkt då, men det har aldrig varit några problem tidigare att skriv att man är med i en swap. Man puttar man upp tråden lite så att fler kanske ser den och kommer i håg att anmäla sig. Det var min tanke med inlägget.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:42   #21
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag tycker faktiskt at det är kul att se vilka som anmäler sig och att deltagarantalet växer.Tråden blir faktiskt uppuffad lite. Då blir man ju påmind att man skall anmäla sig om man har tänkt vara med. /Ingrid som gillar swappar
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:56   #22
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Men är inte att tala om sitt deltagande att föra diskussionen/tråden framåt? Är det ingen som svarar i en tråd som just handlar om deltagande, alltså en swap, så försvinner ju tråden...är det bara två som anmält sig så blir det ju ingen swap. (ja, nu är det ytterligare två, men dessa fick ju ett "påpekande".

Jag tror också att den som är anmäld i swappen är intresserad att följa hur många som anmäler sig under tidens gång.

För övrigt tycker jag att få "påpekande" för att man skriver inte är ett bra sätt att göra ett forum levande.


Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Att skriva flera stycken på rad "nu har jag också anmält mej" tillför inte tråden något som för den framåt. Swapmamman kan när anmälningstiden gått ut lägga upp alla anmälda i ett inlägg.

Tänk på att era inlägg skall föra diskussionen framåt. Det blir tråkigt att när man prenumererar på ett ämne och får ett mail om det så står det bara "jag med" osv.

Vänliga hälsningar/Annette/forumvärd
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 14:10   #23
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Som forumvärd har jag följt nedanstående rekommendation när jag skrev mitt inlägg. Sedan har ju naturligtvis var och en rätt till sina åsikter och vi behöver inte alla tycka lika.

Min tanke var att swapmamman kunde lägga ut med jämna mellanrum namnen på de anmälda för att på så sätt putta upp tråden och påminna eftersläntrare. Det var inte på något sätt menat att tysta er, då har jag misslyckats i mitt uppdrag.

Ett annat sätt att komma ihåg, om man är intresserad av swappar, är att gå in regelbundet på forumet "swap" och kolla av.

{Driv diskussionerna framåt
Lite andra viktiga rekommendationer, för att hålla kvaliteten på trådar/kritikkommentarer uppe. Om du inte har något konstruktivt att säga så säg inget. Att skapa inlägg för skapandets skull leder ingenstans. Skriv kreativa inlägg som flyttar frågan framåt, istället för att bara säga emot. Motivera dina åsikter och tänk till innan.}


Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 14:54   #24
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Vad trist det här blev
Som swapmamma har jag inte åtagit mig att skriva i forumet vilka som anmäler sig, utan den kontakten sker i ett enskilt mail till deltagaren. Men jag håller med om att det är bra att det även skrivs i forumet av de som anmäler sig. Dels kan det ju hända att ett mail inte kommer fram, och då ser jag ju det. Dels "puffar" det andra som kanske glömt. Ett forum som är tyst faller lätt i glömska, därför tycker jag det är bra om det dyker upp små inlägg då och då, så det hålls vid liv .
Nu är vi i alla fall 4 st glada påskswappare
Fler är jättevälkomna, ju fler desto roligare. Och det är fortfarande gott om tid, slutdatum är ju 10 mars.
Kram Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 22:00   #25
Jossie Jossie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 35
Hmm, vad nedstämt det blev.. Jag själv tycker det är lite roligt när folk skriver och berättar att dom har anmält sig. Dels för att då vet man vilka som har anmält sig och dels för att då blir man lite med dragen själv.
Jag tycker även att det är kul att höra hur det går för alla att sy. Hur det blir och hur långt man har kommit. Då känns det inte som att swappen har "somnat".
Det här är iallafall vad jag tycker.
Mer glada tillrop! /Jossie

Senast redigerad av Jossie den 2009-02-01 klockan 22:01. Anledning: felstavat
Jossie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 12:46   #26
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Påsken närmar sig...

Men än är det en hel månad kvar att sy till swappen!
Vill bara väcka intresse hos fler. Vore skoj om vi blev några till, det blir större variation på blocken då.
Så kom igen tjejer! Kontakta mig med anmälan, så får du min adress.
Om du bara har två block är det ok, det kan ju bli en påskig grytlapp. Kramar från Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 00:38   #27
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
Jaq är med. Vill också ha flera av de vi jobbade med förra året.


/ElisabethS
Den 9 januari skrev jag ovanstående inlägg.
Jag vill vara med i år igen. Är det samma regler och skickar du isåfall är du snäll.

Nu har jag mailat dig ifall jag kommit bort från din lista.

/ ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 10:57   #28
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Kul då är vi ju några st iaf. Vi får sy många olika så det blir stor variation på blocken .
Men visst vill vi att fler ska komma med i swappen, kom i gen o swappa tjejr/killar.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 02:17   #29
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag har fortfarande inte fått några regler om påskswapen.
Är det ingen som håller i den längre?
De tidigare swapar jag varit med i när det gäller Quiltning/lapparbeten så har det skickats ut en regellista. Jag har själv varit swapmamma och då har jag sett till så att alla som anmält sig fått gällande regler med datum, mått, eventuella färger samt aktuella adresser.

Jag efterlyser en sådan så att det inte blir krångel och/eller missförstånd i efterhand.
Man lägger ned många timmar på sina arbeten och då tycker jag det är viktigt att det finns någon slags struktur som vi ska rätta oss efter.
Mycket därför att det ibland har varit slarvigt gjorda arbeten som skickats och det vill man ju inte få sig tillsänd.

Har en dylig lista sänts ut så önskar jag få den tillsänt till mig en gång till då jag inte fått något alls om någon påskswap i min mailbox.

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 09:11   #30
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Hej Elsabeth S
Reglerna står på sidan och slutdatum 10 mars.
Jaf har fått Helenas adr mailad till mig.
Visst är det bra om reglerna mailas till deltagarna, men det kanske kommer när slutdatumet för anmälan är gången.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
påsk, quiltning, swap

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons